אחרי הדיווחים על הפגיעה בבאבי יאר | עיתונאי ישראלי בקייב: "האתר לא נפגע"

היום השביעי ללחימה בין רוסיה לאוקראינה: אחרי הדיווחים על פגיעה באנדרטת באבי יאר, עיתונאי ישראלי חושף כי המקום כלל לא נפגע | לפחות 21 הרוגים ו-112 פצועים ביממה האחרונה בעיר חרקוב, בארצות הברית החליטו לאסור על טיסות רוסיות להיכנס למרחב האווירי שלה

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/03/22 15:03 כט באדר א'

אחרי הדיווחים על הפגיעה בבאבי יאר | עיתונאי ישראלי בקייב: "האתר לא נפגע"
אוקראינה מופגזת, צילום: shutterstock

היום השביעי ללחימה: אחרי הדיווחים אמש (ג') על הפגיעה באתר ההנצחה בבאבי יאר, העיתונאי רון בן ישי מדווח כי האתר כלל לא נפגע. כזכור, אמש גינו את הפגיעה נשיא אוקראינה, שר החוץ לפיד וגם מוזיאון יד ושם.

"אתר ההנצחה בבאבי יאר לא נפגע וגם לא ניזוק", כתב בן ישי. "אחרי סיור בכל רחבי האתר הגדול אני יכול לדווח בוודאות שאף אנדרטה לא ניזוקה ושום פצצה, טיל או פגז לא פגעה בשטח. הפגיעה הקרובה ביותר לבאבי יאר הייתה במתחם מגדל התקשורת והטלוויזיה של קייב, במרחק של כ-300 מטרים מהאנדרטה החדשה, ובמרחק של כקילומטר מהאנדרטה הישנה לנרצחי הטבח במלחמת העולם השנייה".

בגזרת הישראלים שבאוקראינה, ישראל ממשיכה במאמצים לחלץ אותם מהמדינה. אמש, לאחר מבצע מורכב, הצליחה ישראל לחלץ קבוצה של כמאה ילדים יהודים מהעיר ז'יטומיר באוקראינה לעבור את הגבול לרומניה. הם ישהו בעיר קלוז' ומשם ימשיכו לישראל.

"כשהכל נגמר, ביקשתי מהמאבטחים שיזוזו הצידה, נכנסתי בין שני אוטובוסים, והזלתי דמעות. אני בן 57, עובד שלושה עשורים בשירות המדינה, היו לי רגעים מרגשים בקריירה אבל דבר כזה עוד לא היה לי", סיפר לוואלה רוני שבתאי, קונסול ישראל ברומניה. בחרקוב, העיר השנייה בגודלה באוקראינה, המשיכו הלילה (ד') לספוג הפגזות והמושל המקומי הודיע כי ישנם לפחות 21 הרוגים ו-112 פצועים ביממה האחרונה בעיר.