בנט וקנצלר גרמניה ביד ושם: "מתוך הפצע בנינו יחסים משמעותיים ואיתנים"

ראש הממשלה קיבל את פניו של קנצלר גרמניה, אולף שולץ, במרכז "יד ושם" להנצחת השואה. זהו ביקורו הראשון של הקנצלר שהחליף את אנגלה מרק. בנט: "מתוך הפצע הזה בנינו יחסים משמעותיים ואיתנים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/03/22 10:54 כט באדר א'

בנט וקנצלר גרמניה ביד ושם: "מתוך הפצע בנינו יחסים משמעותיים ואיתנים"
בנט ושולץ ביד ושם, צילום: קובי גדעון/ לע"מ

ביקור ראשון בישראל: נפתלי בנט, וקנצלר גרמניה, אולף שולץ, נפגשו היום (ד') במרכז "יד ושם" להנצחת השואה, במסגרת ביקורו הראשון של הקנצלר בישראל בתפקידו. הקנצלר נחת אתמול (ג') בישראל על אף הלחימה המתעצמת בין רוסיה לאוקראינה. ראש הממשלה והקנצלר פתחו את הביקור בסיור שמועבר ע"י ד"ר דוד זילברקלנג, היסטוריון בכיר במכון לחקר השואה.

בנט אמר בביקור: "אדוני הקנצלר, ברוך הבא לירושלים. התחנה הראשונה בביקור שלך בישראל, ראשון כקנצלר גרמניה, היא גם החשובה ביותר. השואה, ההשמדה השיטתית של היהודים, היא הפצע שעומד בבסיס הקשר בין גרמניה לבין ישראל. מתוך הפצע הזה בנינו יחסים משמעותיים ואיתנים". 

"אדוני הקנצלר, גם היום, 80 שנה אחרי המלחמה, אין יהודי שלא נושא בתוכו את זכרם של ששת מליון אחיו ואחיותיו, אנשים, נשים וילדים, שנספו במחנות. גם היום, במדינה חזקה ומשגשגת, מדינה של חום ושמחה, בכל אחד מאיתנו - גם כמה דורות אחרי - יש עצב עמוק, שלא נעלם. אני רוצה להודות לך על ביקורך פה ועל המחויבות שלך לזכרון השואה ולעם היהודי".