מלחמה באירופה

מלחמה באירופה הרבנים הראשיים קוראים: הוסיפו פרקי תהילים בסוף התפילה

הרב יצחק יוסף והרב דוד לאו קוראים להוסיף בסוף התפילה את הפרקים כ' ו-נ"ד, "לאור המצב של אחינו בני ישראל באוקראינה". לאחר קריאת פרקי התהילים יש להוסיף את תפילת "אחינו כל בית ישראל הנתונים בצרה ובשביה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/03/22 14:55 כח באדר א'

הרבנים הראשיים קוראים: הוסיפו פרקי תהילים בסוף התפילה
הרבנים הראשיים, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לאור המלחמה בין רוסיה ואוקראינה בה לוקחים חלק יהודים רבים, בחזית או בעורף, קוראים היום (ג') הרבנים הראשיים לישראל, הרב דוד לאו והרב יצחק יוסף, להוסיף בסוף התפילה שני פרקי תהילים - פרק כ' ופרק נ"ד. 

הרב לאו שוחח ביום חמישי האחרון עם הרבנים באוקראינה - הרב משה אסמן והרב יעקב בלייך. הרב הראשי שמע מהם על התחושות של הקהילות בעקבות המלחמה שפרצה הבוקר וההתמודדות הלא פשוטה שהם עוברים בשעות קשות אלו.

הרב הראשי חיזק את הרבנים באוקראינה ואמר כי "בשעות אלו כל עם ישראל נמצא לצדכם, מתפללים עבורכם ומייחלים לסיום המלחמה ללא אבדות נוספות".

קריאת הרבנים

באותו עניין, חברת ישראייר תוציא מחר טיסת חילוץ להחזרת ישראלים הביתה משדה התעופה ביאשי שיגיעו מאוקראינה דרך מעבר הגבול לרומניה. הטיסה תמריא משדה התעופה ביאשי שברומניה בשעה 22:15 לנתב״ג. מחיר כרטיס טיסה 420 דולר כולל מיסים וטרולי במשקל של 8 ק״ג. ניתן להזמין כרטיסים באתר החברה.

בנט: "אנחנו מסייעים בשקט"

ראש הממשלה נפתלי בנט התייחס מוקדם יותר היום לקו אותו מציגה הממשלה באשר למלחמה באירופה. "כמה שעות טיסה מכאן, בקייב, הסדר העולמי עובר טלטלה עצומה. מדינת ישראל, מהרגע הראשון, נקטה קו מדוד, אחראי, שמאפשר לנו לא רק לשמור על האינטרסים שלנו, אלא גם להועיל. להיות גורם אמין, אחד הבודדים, שיכול לתקשר באופן בלתי אמצעי עם שני הצדדים, ולסייע היכן שנתבקש. ואנחנו אכן מסייעים, בשקט".

"בנוסף, רק הבוקר שלחנו שלושה מטוסים מלאים בסיוע הומניטרי, בעיקר תרופות, ואנחנו נשלח עוד, כמה שיהיה צריך. אנחנו גם נערכים לסייע הומניטרית בשטח, וכמובן להקל על עליית יהודים, מכל המקומות הרלוונטיים.