בפעם השלישית בשנה: ישראל החרימה מטבעות קריפטוגרפיים מחמאס

משרד הביטחון חושף כי מנע השבוע בפעם השלישית השנה תרומות לארגון הטרור שהגיעו באמצעות מטבעות דיגיטליים, גנץ: "פועלים בכל דרך כדי לגדוע את צינור החמצן הכלכלי של הטרור"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/02/22 09:29 כז באדר א'

בפעם השלישית בשנה: ישראל החרימה מטבעות קריפטוגרפיים מחמאס
חמאס, צילום: Atia Mohammed/Flash90

בפעם השלישית בתוך שנה: שר הביטחון גנץ חתם הבוקר (ב') על צו תפיסה של מטבעות דיגיטליים שיועדו לסייע לחמאס. גנץ חתם על צו תפיסה של מטבעות קריפטוגרפיים בסך עשרות אלפי שקלים, מ-12 חשבונות דיגיטליים, הכוללים כ-30 ארנקים דיגיטליים של גורמים עסקיים שסייעו לחברת החלפנות אלמתחדון, של משפחת שמלח'. חלק מהמטבעות הקריפטוגרפיים שהוחרמו היו בבעלות ישירה של משפחת שמלח'.

משפחת שמלח', באמצעות חברות החלפנות שבבעלותה, שהוכרזה על ידי שר הביטחון כארגון טרור מסייעת לארגון הטרור חמאס, ובפרט לזרוע הצבאית, בהעברות כספים בהיקפים של עשרות מיליוני דולרים בשנה. על רקע זה, הוכרזו החברות כארגוני טרור בצו שר הביטחון.

צילום: shutterstock

המטבעות הקריפטוגרפיים הוחרמו בפעילות משותפת של המטה הלאומי ללוחמה כלכלית בטרור (מט"ל), יחידת סייבר הארצית בלה"ב 433, מחלקת הסייבר בפרקליטות ואגף המודיעין בצה"ל.
כתוצאה מצעדים אלו, נפגעו עסקית וכלכלית גורמים עסקיים ולקוחות שעבדו עם משרדי החלפנות של משפחת שמלח'.

שר הביטחון גנץ אמר: "אנחנו ממשיכים ומרחיבים את הכלים שלנו להתמודד עם הטרור, ועם חברות שמספקות לו את צינור החמצן הכלכלי. אני מבקש לברך את כלל הארגונים על שיתוף הפעולה המודיעיני, המבצעי והמשפטי – נמשיך לעבוד במשולב, בכדי להילחם בטרור בכל אמצעי ובכל דרך".