לוחמה דיגיטלית משרד הביטחון החרים מטבעות דיגיטליים שנתרמו לחמאס

המערכה מול ארגון הטרור מתקיימת גם הרחק מגדר הגבול. משרד הביטחון חושף כי מנע תרומות לארגון שהגיעו באמצעות מטבעות דיגיטליים. "ניתן לעקוב אחרי מסלול המטבעות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/07/21 21:23 כח בתמוז התשפא

משרד הביטחון החרים מטבעות דיגיטליים שנתרמו לחמאס
חמאס. בישראל מנסים לעצור את המימון, צילום: פלאש 90. עבד רחים חטיב

בין סבב לחימה אחד למשנהו בישראל נעשים מאמצים למנוע את המימון של ארגון הטרור חמאס. הארגון שנתמך על ידי מדינות זרות מקבל כספים במזומן, אך גם שולח את ידו בהלבנות הון שונות והיום (ה') נחשף כי בישראל הצליחו למנוע ממטבעות דיגיטליים להגיע לארגון.

צו של משרד הביטחון חושף כי ישראל הצליחה להחרים תרומות שהועברו במטבעות דיגיטליים לארגון הטרור חמאס. לראשונה נתפסו גם סוגי מטבעות דיגיטליים שונים מלבד ביטקוין, בינהם: Ether XRP, Tether. בחמאס משתמשים במטבעות הדיגיטליים בכדי לקבל כספים ובזמן מבצע שומר החומות דווח על עליה בהיקף המעבר של מטבעות דיגיטליים.

עמרי שגב מויאל, מנכ"ל חברת משברי הסייברProfero הסביר על פעילות משרד הביטחון ואמר כי"ברגע שיוצאים מגבולות הבלוקצ'יין אל עולמות פלטפורמות המסחר, מיד מאבדים את האנונימיות ואז, כמו במקרה הנוכחי, גם מדינות ורשויות החוק מסוגלות לאתר ולהקפיא את המטבעות בהם ארגוני פשיעה והטרור עושים שימוש. בנוסף, כאשר הרשת חשופה לגמרי, ניתן לעקוב באופן מדויק מאד אחר המסלול בו עוברים המטבעות ולאתר את יעדם הסופי".

נעה משיח, מנכלי"ת איגוד הביטקוין הישראלי הוסיפה בעקבות פעילות משרד הביטחון כי: "התפיסה והחילוט של כספי התרומות של חמאס מוכיחים כי ביטקוין הוא מטבע בטוח. פושעים שיעשו שימוש במערכת הפיננסית הזו יגלו בדרך הקשה כי יומן העסקאות הפתוח, הבלוקצ'יין, יחשוף אותם ויאפשר לרשויות אכיפת החוק לפעול כנגדם". משיח הוסיפה כי: "זהו שיפור משמעותי לעומת איסור הלבנת הון במזומן וגם לעומת חשבונות בנק בינלאומיים המסתתרים מאחורי חומת סודיות בנקאית. ביטקוין הוא מטבע בטוח, ודווקא התפיסות הללו צריכות לעודד את הרגולטורים לאמץ אותו ולעשות בו שימוש, שכן הוא מאפשר לחשוף את הרעים ולהיטיב עם הטובים".


תקיפה נגד חמאס, ארכיון.