צבי יחזקאלי מסביר: השפעת המלחמה על המזרח התיכון

המלחמה של רוסיה ואוקראינה ממשיכה להתרחב ועולה השאלה כיצד העימות ישפיע על המזרח התיכון, המתמודד גם הוא עם אויבים רבים המכתרים את האזור. הפרשן לענייני ערבים צבי יחזקאלי הגיב לידיעה

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/02/22 11:33 כד באדר א'

צבי יחזקאלי מסביר: השפעת המלחמה על המזרח התיכון
צבי יחזקאלי, צילום: פלאש 90. יעקב נאומי

צבי יחזקאלי, פרשן חדשות 13, התייחס בראיון לרדיו 103FM למלחמה שבין רוסיה ואוקראינה ועל ההשפעה שלה על המזרח התיכון. יחזקאלי אומר כי פוטין הופך לאבא של העולם וכי ביידן נשאר מאחור.

 

לדבריו, "המזרח התיכון כמו כולנו צופה במה שקורה בין רוסיה לאוקראינה ויש לו מסקנה אחת - הכוח פועל ומי שמחזיק את הכוח הוא בעל הבית, הציוצים של ביידן לא נחשבים. העולם בעצם חצוי בין מזרח למערב, והמערב מתגלה פה בחולשתו הצבאית להגן על בני בריתו. איראן רואה את מה שקורה ושואלת: מתי האמריקאים ירמי את היד וידפקו על השולחן? כנראה שאין נקודה כזאת".

"בעצם המערב בחר בדיפלומטיה בזמן שכל העולם מפעיל כוח. הפרשנות של איראן למלחמה הזאת היא שארה"ב חלשה, כי אם הייתה חזקה היא הייתה נכנסת לאוקראינה. המזרח התיכון תמיד תלך עם החזק ומבין שיש אבא בעולם וקוראים לו פוטין - והאבא שקוראים לו ביידן, הוא לא בא לעזרה", מסביר יחזקאלי.

"אם רוסיה תרצה משהו מישראל, ישראל לא תוכל להתנגד. כל התקיפות שלנו בסוריה בעצימת עיניים, זה חלק מההבנות שגיבשנו מהרוסים על כל הנשק ששובר שוויון ולא אמור להגיע לחיזבאללה. אבל זה רק בגלל הרצון הטוב של רוסיה - היא בעלת הבית בסוריה, לכן אנחנו אמורים לקבל כאן שכן חזק יותר. מתחיל להתהוות בעל בית חדש במזרח התיכון", הוא חותם.