מלחמה באירופה

מלחמה דיווחים על ירי באיזור הממשלה בקייב, השגרירות תמשיך לפעול

הלחימה בין רוסיה ואוקראינה ממשיכה, ובדיווחים שונים עולים מספרי ההרוגים מהקרבות. כוחות השריון הרוסים מתקדמים למרכז קייב ויש דיווחים על ירי סמוך לבנייני הממשלה | לפיד החליט שלא לפנות את השגרירות הישראלית הזמנית מלבוב

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/02/22 12:21 כד באדר א'

דיווחים על ירי באיזור הממשלה בקייב, השגרירות תמשיך לפעול
בנט מתייחס למלחמה באירופה, צילום: שאטרסטוק, לע"מ

מלחמת רוסיה-אוקראינה: גם הים (ו') נמשכים הקרבות העזים לאחר שהלילה רוסיה הטילה פצצות ושיגרה טילים שזרעו הרס וגבו קורבנות בכמה חזיתות במדינה. שר החוץ של אוקראינה כתב כי "קייב נמצאת תחת מתקפת טילים מחרידה". קולבה הוסיף כי הפעם האחרונה שבה עיר הבירה חוותה מתקפה שכזו "הייתה בשנת 1941 כשהותקפנו על ידי הנאצים. אוקראינה הביסה את הרשע אז, והיא תביס אותו גם עכשיו".

על פי משרד ההגנה האמריקאי צבא רוסיה איבד כ-800 לוחמים, לעומת דיווחים כי נשיא אוקראינה דיווח כי 137 חיילים ואזרחים אוקראינים איבדו את חייהם.

לפיד החליט כי השגרירות הזמנית תישאר בלבוב ולא תתפנה. לפיד שוחח אמש (ה') עם מזכיר המדינה של ארה"ב אנתוני בלינקן, השניים שוחחו על המצב באוקראינה וההשלכות הגלובליות בעקבות כך. לפיד הביע דאגה לשלומם של הישראלים המנסים לצאת מאוקראינה ועדכן את מזכיר המדינה בסיוע ההומניטרי של ישראל לאוקראינה. מזכיר המדינה עדכן את שר החוץ בדבר הצעדים בהם נוקטת ארה"ב.

פנינה תמנו שטה  שוחחה גם היא עם רבה הראשי של אוקראינה, הרב משה אסמן. בשיחה הבהירה השרה כי ממשלת ישראל מחזקת את הקהילה היהודית באוקראינה, ומשרד העלייה והקליטה ערוך לקליטת כל יהודי שמבקש לעלות ארצה.