הרב דוד סתיו החל להעניק כשרות לעסקים מחוץ לשוהם

רפורמת הכשרות של השר כהנא יצאה לדרך ורבה של שהם כבר החל לממש את האפשרות להעניק כשרויות לעסקים מחוץ לעירו, ואף לא מהסס להצהיר על כך בפומבי: "מעוניינים שמקומות שסובלים משרירות לב של משגיחים ומפקחים ידעו שיש חלופה"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 16/02/22 14:48 טו באדר א'

הרב דוד סתיו החל להעניק כשרות לעסקים מחוץ לשוהם
צילום: פלאש 90

רפורמת הכשרות מתממשת בשטח: רב היישוב שהם ויו"ר ארגון רבני צהר, הרב דוד סתיו, החל באופן רשמי להעניק כשרויות מחוץ לעיר שוהם, זאת על פי המתווה של השלב הראשון ברפורמת הכשרות של שר הדתות מתן כהנא, שכבר נכנס לתוקף לפני כחודשיים וחצי.

הרב סתיו הצהיר כי הוא מעניק כשרות למספר בתי עסק בערים אחרות וכי בכוונתו אף להרחיב את הפעילות הזאת, ובכך הפך לרב העיר הראשון לעשות מהלך כזה ולהצהיר עליו בפומבי.

"אין לנו עניין לתת כשרות למקומות מרחוקים שאין לנו יכולת לפקח עליהם", אמר הרב סתיו והבהיר: "אנחנו מעוניינים שמקומות סמוכים שיכולים לסבול משרירות לב של משגיחים ומפקחים ידעו שיש חלופה להשגחה המקומית".

הרב סתיו מבהיר כי מדובר במציאות שלמעשה כבר קיימת, עוד בטרם אושרה הרפורמה. "חשוב להדגיש, כבר היום עשרות רבנים נותנים כשרות בערים אחרות באישור מועצת הרבנות הראשית. למשל, במקרים בהם אין רב מכהן באותה עיר. סמכותה של מועצת הרבנות הראשית היא להעניק אישורים כאלו מכוח החוק ועכשיו החוק מאפשר גם ללא אישור מועצת הרבנות הראשית להעניק כשרות של רבני ערים למקומות אחרים".

מארגון "כושרות" נמסר: "בניגוד להערכות המוקדמות של השר כהנא וצוות משרדו, שחשבו שעם פתיחת איזורי הפיקוח יצטרפו אליהם למהלך הרבה רבנים - רק רב אחד הצטרף לשלב הראשון של רפורמת הכשרות שיצא לדרך ב-1 בינואר, מתוך מאות רבני ערים, יישובים ומועצות. לכן, אין מילה אחרת לתאר את הרפורמה של השר כהנא מלבד 'כישלון', השר כהנא לומד בדרך הקשה שבכדי לתקן את עולם הכשרות צריך שיתוף פעולה, מתוך מקום מכבד ובהסכמה. בדיוק כפי שאמרנו כל העת. 
כל המהלך נעשה במנותק מהשטח, מבעלי העסקים והרבנים שהתריעו כל הזמן שהרפורמה היא לא הפתרון לבעיות הקיימות במערך הכשרות. נקווה שמישהו יתעורר וינסה לתקן".