"נרקומנים גונבים תרופות מאמבולנסים": זה הפתרון של איחוד הצלה

ארגון איחוד הצלה משיק מנעולים חדשים בעקבות תופעה של גניבת תרופות מניידות טיפול נמרץ| "המנעולים החדשים עושים שינוי גדול באבטחת התרופות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/02/22 13:46 ט באדר א'

"נרקומנים גונבים תרופות מאמבולנסים": זה הפתרון של איחוד הצלה
צילום: יחיאל גורפיין

ארגון איחוד הצלה התקין על כספות התרופות באמבולנסים מנעולים חכמים מיוחדים, שפותחו על ידי חברת פלאפון בשיתוף עם סטארקום, על מנת למנוע גניבת תרופות מבוקשות כמו מורפיום וקטאמין. המנעולים החכמים יאפשרו גישה לכספת רק לאנשי צוות מורשים ומנהל המערכת יקבל דיווח בזמן אמת על כל ניסיון ללקיחה לא מורשית של תרופות.

חברת פלאפון בשיתוף עם חברת סטארקום, פיתחו עבור איחוד הצלה מנעול מיוחד שישמור על הכספות בניידות טיפול נמרץ ואמבולנסים בהן מאוחסנות תרופות "מבוקשות" עם פוטנציאל גניבה כמו קטאמין ומורפיום ויאפשר גישה רק עבור המורשים לכך.

המנעול גם נותן פתרון לתופעה של ניסיון גניבה של תרופות מאמבולנסים על ידי מכורים לסמים. במצב שהיה קיים עד כה בישראל, התרופות המדוברות אוחסנו בכספת עם קוד פתיחה שמדי פעם עודכן בכדי למנוע תפוצה רחבה מדי של הקוד.

המנעול החדש שנקרא לוקיז (Lokies) הוא מנעול חכם ייחודי, עם יכולות קישור חדשניות, שאינו זקוק למפתח והוא מכיל בתוכו את כל יכולות ה-GPS והתקשורת הסלולרית של הכספת. הוא  מגיע עם כרטיס סים וקישור Bluetooth המאפשר לו להתחבר לחיישנים ולמכשירים קרובים, ובכך מאפשר ליצור רשת אבטחה טובה יותר.

מנהל המערכת מגדיר מראש את המשתמשים שלהם מותר לפתוח את הכספת גם לפי זמנים ומיקום. בנוסף, לוקיז מגיע עם אזיק מהפכני המזהה כל ניסיון חיתוך ומדווח למנהל המערכת על כך בזמן אמת, ובכך מאפשר לבצע את הפעולה ההכרחית על מנת לאבטח את התרופות.

גיא שנקמן, סמנכ"ל חטיבת לקוחות עסקיים בחברת פלאפון- "אנו שמחים על הרחבת שיתוף הפעולה עם ארגון איחוד הצלה, בנוסף למערכת התקשורת הארגונית לכ- 6,200 מתנדבי הארגון תספק פלאפון לחברה גם פתרון מתקדם של מנעול חכם. המנעול החכם המבוסס IOT הוא פתרון מתוחכם ולא יקר המתאים במיוחד לכספות בהן יש מספר משתמשים בזמנים שונים אך לא רק" 

פרמדיק אלעד בכר, מנהל אגף רפואה באיחוד הצלה, מסביר כי "מבחינתנו המנעולים החדשים עושים שינוי גדול באבטחת התרופות הרגישות בניידות הטיפול הנמרץ. אנחנו יודעים בזמן אמת מי פתח את הכספת ומה קורה עם התרופות. הבקרה שלנו טובה יותר ואנחנו גם יכולים להגיב לניסיונות של גניבה בזמן אמת מרחוק ולנסות למנוע את פתיחת הכספת".