האיש ששינה את הוואטסאפ מרגיע: "אפשר להשתמש כרגיל"

מה קרה לבוטי? כך שאלו את עצמם אלפי ישראלים שנעזרו בשירותיה של "העוזרת האישית" בוואטסאפ. כעת מסביר זאביק אבינר, האיש שעומד מאחורי הבוט, איך פייסבוק קשורים לצעד, איפה אפשר לקבל את עזרת "בוטי" ומה הוא עוד מתכנן

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 10/02/22 11:33 ט באדר א'

האיש ששינה את הוואטסאפ מרגיע: "אפשר להשתמש כרגיל"
העוזרת האישית, מה קרה לבוטי?, צילום: בוטי

אלפי ישראלים, הוכו בתדהמה בתקופה האחרונה, אחרי ש"בוטי", הבוט שמשמש כעוזרת אישית בוואטסאפ הפסיק לענות להודעות והגיב לכל מי שניסה להקליט, לתמלל, או להיעזר באחד מעשרות השירותים האחרים של הבוט כי "בעקבות מהלך חדש של Meta הם נאלצו להפסיק את שירותיו", אך הבהירו כי אפשר לשדרג ל"בוטי פלוס" תמורת קצת פחות מתשעה שקלים בחודש, או להוריד את האפליקציה החדשה.

הכל התחיל עם ההודעה של Meta, החברה שכוללת בין היתר את פייסבוק, וואטסאפ ואינסטגרם, כי החליטה לעבור ממודל תמחור מבוסס הודעות, למודל תמחור מבוסס שיחה, כאשר עסקים יחוייבו עבור כל שיחה ובמחיר גבוה יותר, דבר שהביא את העסקים שמשתמשים בשירותי תוכנת המסרים המידיים, בהם יוצרי "בוטי" - לחשב מסלול מחדש.

זאביק אבינר: "אנשים אמרו שזה 8.90 שקלים הכי משתלמים שהם הוציאו בחיים".                                                 

בשיחה עם כיפה, מבהיר זאביק אבינר, יזם ירושלמי והאיש שעומד מאחורי העוזרת האישית, מה בדיוק קרה לבוטי: "אפשר להמשיך להשתמש כרגיל בתשלום קטן", הוא מבקש להרגיע, "אנשים אמרו שזה 8.90 שקלים הכי משתלמים שהם הוציאו בחיים".                                                                          
זאביק אבינר, עוד הרבה פיתוחים ותוספות בדרך

זאביק אבינר, עוד הרבה פיתוחים ותוספות בדרך צילום: משה ביטון

אבינר מתייחס לעליית התעריפים של וואטסאפ ומסביר כי, "אם קודם הצלחנו לשרוד ולכסות חלק מהעלויות, היום זה כבר בלתי אפשרי. מי שרוצה יכול ומוזמן לשדרג ל'בוטי פלוס' ומי שלא, אז יש את האפליקציה שהיא טובה והיא בחינם ויש גם בוטי ב-WEB, במחשב, רק ששם יש את החיסרון שזה לא בוואטסאפ עצמו".

למה בעצם Meta עשו את הצעד הזה?

אי אפשר לדעת. אני יכול לשער שכמו דברים אחרים בעולם, הם החליטו להעלות את המחירים אחרי שאנשים התרגלו לכלי הזה, זה סביר והגיוני. בסוף זה כלי עסקי ורוב השימושים בו זה ללקוחות עסקיים וזה שווה את העלויות הלא גבוהות, וזה באמת סכומים זניחים כשמדובר במאות לקוחות. אנחנו הפכנו את זה למודל מסוג אחר ולכן כמויות השימוש שלנו של עשרות אלפי שיחות בכל שבוע כבר מגיעות לתשלום גבוה. 

יש שדרוגים מעניינים בפתח? פיצ'רים חדשים?

"יש כל כך הרבה", אומר אבינר בהתלהבות אך מסייג: "הבעיה תמיד היא בקצב, כי זה מפעל של בן אדם אחד, שעושה את זה בשעות הפנאי, ויש לו עבודה אחרת ומשפחה. זה לא אני", הוא ממהר להבהיר.

"יש עוד תכניות לייצר סוג של רשת חברתית על גבי וואטסאפ ועוד המון דברים שהתחילו בקטן וצריכים פיתוח ויהפכו להיות כלים מאוד שימושיים. כמעט כל מה שאתה יכול לדמיין, כל תוכנה, שירות, אפליקציה וכל דבר שימושי אחר אמור להיכנס לבוטי בעתיד הקרוב או הרחוק".