המאבק ביוקר המחיה ליברמן: "לא יכולים לפתור את כל הבעיות מאז הקמת המדינה ועד היום"

לאחר הביקורת על תוכנית הסיוע הממשלתית, שר האוצר מגבה את הצעדים שנקט וטוען: "סדר העדיפויות שלי – קודם כל משפחות עובדות, שנושאות בנטל של שירות צבאי ועובדות"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 10/02/22 13:17 ט באדר א'

ליברמן: "לא יכולים לפתור את כל הבעיות מאז הקמת המדינה ועד היום"
צילום: Ohad Zwigenberg/POOL

ראש הממשלה נפתלי בנט, שר האוצר אביגדור ליברמן ושרת הכלכלה אורנה ברביבאי קיימו אמש (ד') מסיבת עיתונאים בה נחשפה התוכנית הממשלתית להורדת יוקר המחיה, זאת לאחר שחברת אסם-נסטלה הודיעה על ביטול עליית המחירים של מוצרי החברה בישראל. ליברמן טען בדבריו כי התכנית הייתה מוצגת גם אם לא הייתה מחאת צרכנים.

שר האוצר קיים היום (ה') תדריך לעיתונאים ובו ענה על  שאלות מתווה הסיוע הממשלתי. כזכור, כחלק מהצעדים, הממשלה תפחית מס למשפחות עובדות עם ילדים בעזרת מתן נקודות זיכוי. תוספת של 223 שקלים לכל הורה עובד עבור כל ילד בגילים 12-6 בשנה. התוספת תהיה בתוקף עד סוף 2022 לפחות. "אנחנו לא יכולים לפתור את כל הבעיות מאז הקמת המדינה ועד היום", אמר ליברמן במענה לשאלה מדוע הטבת המס ניתנת רק למשפחות עובדות ולא לפי דירוג הכנסה למשל, "נתמודד עם הבעיות לפי סדר עדיפויות שלנו. סדר העדיפויות שלי – קודם כל משפחות עובדות, שנושאות בנטל של שירות צבאי ועובדות".

במערכת הפוליטית תקפו בחריפות את התוכנית הכלכלית, שמתעדפת משפחות עובדות עם ילדים. "את מסיבת העיתונאים של בנט וליברמן אפשר לשדר בתכנית 'המתחזים'", אמר יו"ר ש"ס אריה דרעי. "הצמד המבוהל, שעד לפני שבועיים אמר שהכול גן עדן והפגין אטימות למצוקה הכלכלית, נלחץ מקמפיין ש״ס שהצית את המחאה הציבוריות והלחץ התקשורתי". 

"הם גיבבו כמה צעדים מבולבלים שנועדו להיטיב רק עם "המשפחות הטובות" - שם קוד להמשך האפליה והפגיעה המכוונת באוכלוסיות הפריפריה והמגזר החרדי, שימשיכו לכרוע תחת יוקר המחיה. זו לא התכנית שתוריד את יוקר המחיה! זו אחיזת עיניים שנועדה להוריד את הלחץ הציבורי". 

הצעדים העיקריים להורדת יוקר המחיה 

  • הורדת מס הכנסה למשפחות עובדות בעלות ילדים – בעזרת מתן נקודות זיכוי. תוספת של 223 שקלים לכל הורה עובד עבור כל ילד בגילים 12-6 בשנה. התוספת תהיה בתוקף עד סוף 2022 לפחות.
  • תוספת 20% למענק עבודה - כל עובד זכאי המשתכר עד כ-6,200 שקלים יהנה מהטבה זו. כ-300 אלף עובדים עם תוספת של 800 שקלים בשנה בממוצע.
  • ייקור החשמל בשיעור נמוך מהמתוכנן - עליה ל-3.4% בלבד – לעומת העלייה המתוכננת בשיעור 5.7%.
  • הורדת מכסים על מוצרים מיובאים – בין היתר: ביצים, קמח, בשר ודגים, מוצרי צריכה כמו כלי מטבח, ריהוט ומוצרי היגיינה.