פרסום ראשון הרב שמואל אליהו לרב אליעזר מלמד: "מי שָׂמך להורות נגד הרבנות? חזור בך"

אחרי פרסום מכתבי הרבנים נגד פסיקותיו של הרב אליעזר מלמד, רבה של צפת פרסם מכתב נוסף בו תקף בין היתר את תמיכתו בחוק הגיור ותכנית הכשרות: "הרפורמים הם יוזמי החוק ומכתיבים אותו לממשלה"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 03/02/22 14:41 ב באדר א'

הרב שמואל אליהו לרב אליעזר מלמד: "מי שָׂמך להורות נגד הרבנות? חזור בך"
הרב שמואל אליהו, צילום: איגוד רבני הקהילות

"מתוך אהבת חברים אנו כותבים לך מכתב פומבי": כך פתח הרב שמואל אליהו את מכתבו נגד הרב אליעזר מלמד, זאת אחרי שני מכתבי רבנים מוקדמים שנשלחו היום (ה') ובו נטען טענות בעיקר נגד פסיקותיו ההלכתיות של רבה של הר ברכה בנושאי טהרת המשפחה וכן פגישה שלו עם נציגי התנועה הרפורמית.

"כבודו מרשה לעצמו פעם אחר פעם לדון יחידי ולפסוק כנגד רוב מנין ורוב בנין של חכמי ישראל, וזה עושה נזק גדול", טען רבה של צפת כלפי הרב מלמד: "כך בהלכה שהורית כנגד רוב מנין ובנין של חכמי ישראל ונפגשת ברבים עם רבה רפורמית, כאשר רוב מוחלט של הרבנים בארץ ובעולם מאז ומעולם חושבים שאסור להיפגש איתם ולתת להם לגיטימציה בפגישות הללו. שהם מביאים נזק גדול ליהדות, עוקרים את כל יסודי התורה, עוקרים את כל יסוד ההלכה ומעודדים התבוללות ונישואי תערובת".

הרב שמואל אליהו הוסיף להתייחס לסוגיית מתווה הכותל ואמר כי, "כך בפסק של כבודו לתת לרפורמים מקום בכותל המערבי ולתת להם שם ספר תורה. כל בר בי רב מבין שמקום בכותל הוא נתינת הכשר לזרם הזה, שהוא לא זרם ביהדות אלא זרם נגד היהדות. וגם בזה יכולה להיות לכבודו דעה שונה מאחרים, אבל מי שמך לפרסם ברבים דעה כנגד רוב בנין ורוב מנין של רבני ישראל?".

מכתבו של הרב שמואל אליהו לרב מלמד

מכתבו של הרב שמואל אליהו לרב מלמד צילום: ללא

הרב אליהו התייחס גם לפסיקתו של הרב מלמד שמתווה הכשרות של השר לשירותי דת מתן כהנא הוא מתווה טוב ונכון: "רוב מוחלט של רבני ישראל חושבים כי הוא הרס הכשרות והרבנות הראשית לישראל. והרי זאת מטרתם המוצהרת של הרפורמים יוזמי החוק שמכתיבים אותו היום לממשלה. הוכחה לדבר הוא הנוסח הסופי של החוק שעל פיו יכולים שלושה רבנים לקבוע כללים בכשרות הפך הרבנות הראשית לישראל". 

"כעת פרסמת תמיכה בחוק הגיור. שוב, כנגד התנגדות נחרצת של הרבנים הראשיים לישראל ומועצת הרבנות הראשית לישראל שהיא נבחרת של כלל רבני ישראל וכלל ראשי הציבור. כנגד רוב מוחלט של רבני הציונות הדתית. כנגד מורינו ורבותינו זקני הדור ובראשם מו"ר הרה"ג חיים דרוקמן שליט"א שהודיע כי לא יתמוך בחוק אם הוא יהיה נגד דעת הרבנות הראשית לישראל", כתב הרב שמואל אליהו.

"עליך לדעת כי חוק שלא יעבור בהסכמה של הרבנות הראשית, הרבנים הראשיים ורוב מוחלט של רבני ישראל יהיה חוק לקריעת העם היהודי, ויחייב ספרי יוחסין", כתב רבה של צפת והוסיף: "גם פה, כולנו שואלים אותך, מי שמך להורות בהוראות של כלל הציבור כנגד הרבנות הראשית לישראל וכנגד רוב בנין ורוב מנין של רבני ישראל? גם בפסקי ההלכה של כבודו בהלכות טהרה, כבודו מרשה לעצמו להורות הלכה באופן שיטתי כנגד רוב הפוסקים בימינו. לא דן עם חכמי ישראל, חולק על פי חכמתו ושיקול דעתו כנגד רוב מנין ורוב בנין הפוסקים בימינו ובדורות קודמים ומורה כך הלכה לרבים". 

"חזור בך", קרא לבסוף הרב שמואל אליהו וחתם: "רצוננו באהבה ואחוה שלום ורעות. ובמיוחד בין תלמידי חכמים. 'והאמת והשלום אהבו'".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן