עימותים בכותל בעקבות הגעתן של נשות הכותל עם ספר תורה

נשות הכותל הגיעו הבוקר למקום, התפללו וקראו במקום בספר תורה, במקום פרצו עימותים ובקרן למורשת הכותל תקפו את התנהלות המתפללות: "אלימות קשה שלא נראתה בכותל מעולם והוצאת ספר תורה מגופה של אישה"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 02/02/22 08:44 א באדר א'

עימותים בכותל בעקבות הגעתן של נשות הכותל עם ספר תורה
נשות הכותל הבוקר, צילום: נשות הכותל

נשות הכותל הגיעו הבוקר לרחבת הכותל המערבי, לתפילת ראש חודש בעזרת הנשים, אל הקבוצה הצטרף חבר הכנסת גלעד קריב, במהלך התפילה פרצו עימותים בין נשות הכותל למתפללות אחרות במקום ובין הקרן למורשת הכותל לנשות הכותל החל קרב גרסאות.


(נשות הכותל בחודש הקודם).
 

בהודעה חריפה שהוציאו בקרן למורשת הכותל סיפרו על "זעזוע בכותל המערבי מפעילות נשות הכותל בעקבות אלימות פיזית קשה שעשתה קבוצה זו. והוסיפו חטא על פשע כשלעיני שוטרי הכותל ומאבטחי הקרן למורשת הכותל המערבי הוציאה אישה מתחת בגדיה, צמוד לגופה, ספר תורה. הקרן למורשת הכותל המערבי" מביעה את זעזועה מאירוע נורא וקשה של חילול הקודש זה מול אבני הקודש.
הקרן מביעה את זעזועה גם משימוש במשרוקיות בעת המאבק של הקבוצות אחד כנגד השני".

"הרב רבינוביץ דם המתפללות יהיה על ידיך"

נשות הכותל שהיו מעורבות בתקרית מיהרו להתנער האחריות ותקפו חזרה את אנשי הקרן למורשת הכותל: "הפצת השקרים כאילו נשות הכותל הרימו יד על מתפללות בכותל היא חלק מאותו מסע הסתה, שנאה ודמוניזציה מתמשך כלפי נשות הכותל, שסופו יהיה שפיכות דמים בכותל המערבי. כרגיל, נשות הכותל הותקפו באלימות במקום, ומאבטחי רב הכותל לא עשו דבר על מנת להגן עליהן. 
רב הכותל רבינוביץ - דם המתפללות יהיה על ידיך".

קריב הוסיף ואמר: "אנחנו דורשים מהממשלה להתקדמות מהירה בסוגיית הכותל. אסור להיכנע לקיצונים. חודש טוב".