בנט על שותפיו לממשלה: "אין להם סמכות בתחום המדיני"

ראש הממשלה העניק מספר ראיונות שיתפרסמו בכלי התקשורת בסוף השבוע ומתייחס לנושאים הבוערים. על הקורונה: "ניהול גל הדלתא והאומיקרון במדינה מתנהל בצורה הכי טובה בעולם כמעט" | על המורכבות הפוליטית: "זאת לא ממשלה של צד אחד"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 27/01/22 19:44 כה בשבט התשפב

בנט על שותפיו לממשלה: "אין להם סמכות בתחום המדיני"
בנט בשולחן הממשלה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

32 שבועות חלפו מאז הושבע נפתלי בנט לראשות הממשלה. האיש שהשיג שבעה מנדטים בלבד בבחירות האחרונות, הצליח לעשות את הבלתי אפשרי ולהגיע לעמדה הבכירה ביותר ברשות המבצעת. בראיון שהעניק לעיתונאית מוריה קור ויתפרסם מחר (ו') בישראל היום, מתייחס בנט למצב הקורונה בארץ וגם לעניינים פוליטיים ומדיניים. 

הגל החמישי של נגיף הקורונה בדמות זן האומיקרון מביא לעלייה חדה בתחלואה, וגורם לשיבושים קשים בשגרת החיים, זאת עקב הבידודים והתורים הארוכים לבדיקות התכופות. על פי החלטת הממשלה האחרונה, בוטלו בידודי התלמידים בבתי הספר כך שהם יוכלו להסתפק רק בבדיקות שבועיות ועדיין להגיע ללימודים, החלטה שגררה ביקורת רבה ואף איומים בשביתה מצד ארגוני המורים שטוענים לסיכון חייהם עקב החשיפה לנגיף. 

על כך אמר בנט, "ניהול גל הדלתא והאומיקרון במדינה מתנהל בצורה הכי טובה בעולם כמעט. זה מודל ישראלי שפוי, שמצד אחד לא מתכחש לקורונה כי אנחנו כבר יודעים שנזקיה רבים וזו לא שפעת, ומצד שני אני לא ממהר ללחוץ על טריגר הסגרים שהיה פה כלי מרכזי שנה שעברה. המודל הוא לקיים כלכלה לצד האומיקרון עם המון פעילות אקטיביות ויוזמה".

מתחם בדיקות קורונה בירושלים, השבוע

מתחם בדיקות קורונה בירושלים, השבוע צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בתחילת השבוע נפגש שר החוץ יאיר לפיד עם השר הפלשתיני לעניינים אזרחיים, זאת לאחר ששר הביטחון בני גנץ נפגש עם יו"ר הרשות הפלשתינית אבו מאזן בביתו שבראש העין. על כך אמר בנט, "גם קודמי פגש את אבו מאזן לא פעם, ועוד עם דגלים פלשתינים וכל הדברים האלה. זה לא סוף העולם. אני לא שופט אותם, אני מאפשר, אין להם סמכות לנוע בתחום המדיני. הם מדברים כלכלה", והוסיף, "כל עוד אני ראש ממשלה - אין אוסלו, ואם יהיה אוסלו אין ממשלה. אני מתנגד למדינה פלשתינית וגם לא מאפשר קיום מו"מ מדיני בקו של מדינה פלשתינית". 

(בנט בישיבת הממשלה האחרונה)

"אני ימין, ועמדותיי לא השתנו, אני ממשיך להתנגד למדינה פלשתינית ועומד על שלנו. על שבעים אחוז מהדברים בממשלה אנחנו מסכימים. שצריך חינוך יותר טוב, ולהיאבק בפשיעה, ולבנות יותר בתים. נכנסתי לתפקידי ובמשך שנים הממשלה העבירה מזומנים לחמאס, במזוודות - אני הפסקתי, את מצעד הדגלים אני חידשתי, אני רק לא עושה רעש. בנינו גם ביו"ש - קודמי לא בנה בתקופת ביידן. זה קשה. עניין הנטיעות והבדואים זה חד – באו אלי באותו לילה ואמרו שיש בעיה קשה כי לא צריך לקיים נטיעות. אני אמרתי: 'מקיימים מחר, תביאו כמה שוטרים שצריך ואחר כך אני מוכן לדבר עם כולם'. הפשיעה הערבית זה נושא שהוזנח שנים. הקמתי צוות שרים בראשותי ואנחנו ממררים את חייהם של ראשי הפשיעה הערבית. אנחנו רודפים אחריהם באמצעים יצירתיים. אבל זאת ממשלת אחדות. זה נכון. זאת לא ממשלה של צד אחד".

המשטרה מאבטחת את הנטיעות

המשטרה מאבטחת את הנטיעות צילום: דוברות המשטרה

 

 

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן