שר החוץ יאיר לפיד נפגש עם השר הפלשתיני לעניינים אזרחיים

לאחר הפגישה של שר הביטחון בני גנץ עם אבו מאזן, אמש נפגש שר החוץ יאיר לפיד עם חוסיין א-שייח, השר הפלשתיני לעניינים אזרחיים | א-שייח: "הדגשתי את הצורך באופק פוליטי בין הצדדים". גנץ ובנט עודכנו על הפגישה

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 24/01/22 08:11 כב בשבט התשפב

שר החוץ יאיר לפיד נפגש עם השר הפלשתיני לעניינים אזרחיים
לפיד, צילום: Avshalom Sassoni/FLASH90

שר החוץ יאיר לפיד נפגש אמש (א') בישראל עם השר הפלשתיני לעניינים אזרחיים, חוסיין א-שייח, כך מתפרסם ב-ynet. א-שייח הוא האדם המקורב ביותר לאבו מאזן, והאחראי על התיאום האזרחי והביטחוני עם ישראל.

כזכור, שר הביטחון בני גנץ נפגש לפני כחודש עם יו"ר הרשות הפלשתינית מחמוד עבאס, בביתו שבראש העין. מלשכת שר הביטחון נמסר אז כי השניים דנו בסוגיות הביטחוניות והאזרחיות השונות שעל הפרק. בפגישה שנערכה בחלקה בארבע עיניים, נכחו מתאם הפעולות בשטחים האלוף רסאן עליאן, השר לעניינים אזרחיים ברשות הפלשתינית חוסיין א-שייח', איתו נפגש לפיד, וראש שירותי הביטחון הפלשתיניים, מאג'ד פארג'.

מאז מותו של סאיב עריקאת, הפך א-שייח לנציג המרכזי של הרשות הפלשתינית שמוביל את קשריה הבינלאומיים עם בכירים ממדינות העולם, בעיקר במערב. כך לפי ynet. חוסיין א-שייח נחשב כיום לאחד האישים הכי חזקים בהנהגה הפלשתינית, ומסומן כאחד מיורשיו האפשריים של אבו מאזן. הוא זוכה לרוח גבית מאבו מאזן, ורק לפני מספר ימים קודם על ידו להיות נציגה של תנועת פתח בהנהגת אש"פ.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן