גנץ: "בנט חושב שצריך לחזק את אבו מאזן, הוא ראש ממשלה טוב"

שר הביטחון בני גנץ עונה לביקורת על מפגשו עם יו"ר הרשות הפלשתינית ולמותו של בראל שמואלי: "חובה לתחקר את האירוע" | על סגירת גלי צה"ל אמר: "גלי צה"ל צריכה להמשיך לתפקד"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 01/09/21 21:40 כד באלול התשפא

גנץ: "בנט חושב שצריך לחזק את אבו מאזן, הוא ראש ממשלה טוב"
גנץ ואבו מאזן, צילום: פלאש 90

שר הביטחון בני גנץ סופג בשבוע האחרון לא מעט ביקורת. שבוע שהתחיל בפגישתו עם יו"ר הרשות הפלשתינית אבו מאזן ונמשך עם ההחלטה למנות מפקדת חדשה לגלי צה"ל ולא לסגור את התחנה הצבאית. גנץ עונה הערב לשאלות הקשות ומפרגן לבנט: "הוא עושה עבודה טובה מאוד כראש ממשלה".

שר הביטחון הגיע הערב לחדשות 12, שם התייחס לפגישה שעוררה סערה. "הייתה פגישה חשובה", אמר גנץ, "זו הייתה פגישה עם אופי ביטחוני שדנו בה על המשך הפעילות. הציבור צריך להבין שאנחנו מתנהלים במציאות מורכבת. יש לנו יחסים טובים עם הרשות ויש בעיות של טרור. אנחנו נפעל קשה נגד הקיצוניים ונחזק ככל האפשר את המתונים. מי שחושב שהנוסחה הזאת היא פשוטה לניהול - טועה. זה מורכב.


(גנץ על מותו של בראל שמואלי).

על חלקו של בנט בפגישה חשף גנץ: "גם בנט חושב שצריך לחזק את אבו מאזן, בנט ידע על הנסיעה, הכיר אותה, ואני יודע שאי אפשר להגיע כרגע להסדר, גם אבו מאזן יודע. הפגישה הייתה חשובה ואני מקווה שאת התוצאות הטובות שלה יראו בימים הקרובים". גנץ החמיא לבנט, "הוא עושה עבודה טובה מאוד ומסורה מאוד. הוא מתמסר לזה ואני שמח על כך".

מוקדם יותר היום בטקס חילופי מפקד חיל הים, התייחס גנץ למותו של בראל שמואלי "אני מבקש להדגיש כי לחיילי צה"ל יש גיבוי מלא לפעול לנטרול כל מי שיש לו אמצעי וכוונה ובהתאם לפקודות", אמר גנץ . "את הוראות הפתיחה באש קובע הדרג הצבאי בלבד, בהתאם לחוק ולפי הצורך המבצעי וכך גם ימשיך להיות", אמר בתשובה לביקורת על האירוע.

סמ"ר בראל חדריה שמואלי

סמ"ר בראל חדריה שמואלי                                                                                                             צילום: דובר צה"ל


שר הביטחון התייחס לבקשת המשפחה להקמת ועדת חקירה. "סומך על הרמטכ"ל וכלל הגורמים שידעו להפיק את הלקחים הנדרשים באופן הכי עמוק ובשקיפות בכל ההיבטים, צה"ל הוא גוף שתרבות התחקירים בו היא מהטובות בארץ ובעולם".

בשבוע שעבר אישרו שרי הממשלה תוספת תקציבית עצומה לפנסיות בצה"ל. על המהלך שקידם גנץ, אמר:  "הוצאות הגמלאות לאנשים ששירתו בעבר הן הוצאות שמדינת ישראל מוציאה. כל מה שדובר הוא מעכשיו קדימה. מה שעשינו זה הסדרנו את העלות והורדנו אותה. זה קיים בכל הארגונים - במשרדי הממשלה, בחברות ממשלתיות ואני חושב שצריך להוקיר את השירות בצה"ל. אנחנו עוקבים אחר השכר של חיילי החובה ולא מן הנמנע שנעשה משהו בתקופה הקרובה". 

לסיום השר התייחס לסערה סביב סגירת גלי צה"ל, כזכור גנץ הודיע כי יסגור את התחנה אך השבוע מינה מפקדת חדשה. "גלי צה"ל צריכה להמשיך לתפקד באופן ממלכתי ולהרחיק חיילים מעיסוק בפוליטיקה. האופציה של הסגירה עוד על השולחן" אמר גנץ.