צבא העם: חיל הרפואה יתן מענה לחולי קורונה בביתם

בעקבות התפשטות הקורונה בתקופה האחרונה, מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש ביקש סיוע מצה"ל שהקים מערך שיטפל באזרחים חולי קורונה בביתם

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 18/01/22 14:44 טז בשבט התשפב

צבא העם: חיל הרפואה יתן מענה לחולי קורונה בביתם
צה"ל מסייע במאבק בקורונה, צילום: דובר צה"ל

לנוכח הזינוק בהיקף התחלואה בנגיף הקורונה בשבועות האחרונים, ועל פי בקשת מנכ"ל משרד הבריאות, יקים חיל הרפואה מערך שיטפל באזרחים חולי קורונה בביתם. הצוותים יוקמו על בסיס מטפלים סדירים של צה״ל וכוללים רופא, אח ונהג. לצידם יפעל מוקד רפואי-צבאי המורכב מרופאים מומחים ואחים בכירים שיסייעו בניטור מרחוק של החולים 24 שעת ביממה.

המערך יעבד בשיתוף פעולה עם קופות החולים ויספק למטופלים טיפול רפואי, תרופות וציוד רפואי נדרש. במקביל להכנות הרפואיות, נערכים בימים אלה כלל מערכי אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה לתמוך את המשימה.

הצוותים יגיעו עד בית החולים

הצוותים יגיעו עד בית החולים צילום: דובר צה"ל

בשלב ראשון הוקצו למשימה מלבד צוות המוקד, 50 צוותי מטפלים שיופנו מכלל יחידות צה"ל. על פי החלטת המטה הכללי, צוותים אלה יופעלו החל מהשבוע הבא לסיוע למערכת האשפוז הלאומית ויטפלו באזרחים, חולי קורונה הזקוקים לסיוע בביתם.

חיל הרפואה נערך לצמצם את ההשפעה של הפעלת הצוותים על פעילות השגרה של צה"ל ואנו מדגישים כי לא תהיה פגיעה בכוננות המבצעית. מודל ההפעלה במבצע זה מתבסס על מערך האשפוז הביתי אשר הפעיל צה"ל בגל התחלואה הקודם.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן