יום הרופא הישראלי | חובש דתי בצה"ל משתף: למה יצאתי לקורס חובשים?

יום הרופא הישראלי חל היום, ועידו קליין, המשרת כחובש קרבי בתאג"ד של גדוד 603 בהנדסה הקרבית מספר מדוע יצא לקורס. "אני מרגיש שעמדתי במשימה שלי לעזור לכמה שיותר אנשים" מספר עידו

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/01/22 20:04 ט בשבט התשפב

יום הרופא הישראלי | חובש דתי בצה"ל משתף: למה יצאתי לקורס חובשים?
עידו קליין, צילום: דובר צה"ל

עידו קליין בן 20 מאורנית הוא חובש קרבי בתאג״ד של גדוד 603 הנדסה קרבית בחטיבה 7. בתפקיד הוא מנהל אירוע ואחראי רפואה מונעת של הגדוד, בקווים מבצעיים הם נמצאים בכל פעילות של הגדוד וקופצים לכל מקרה רפואי שקורה בגזרה, גם צבאי וגם רפואי.

על השאלה מדוע יצא לקורס, משתף עידו בסיפור: כשהיה בן 16, נחשף סמל קליין לתאונה קשה של בין שני כלי רכב ביציאה מהיישוב. "הרגשתי חסר אונים, לא ידעתי מה לעשות", הוא מספר, "הבנתי שידי כבולות ואין לי איך לעזור, והעובדה הזאת שיגעה אותי". מאותו רגע הבין עידו שזאת החובה שלו לדעת להגיש עזרה ראשונה ושגם בעתיד הוא ימשיך בתחום.

צילום: דובר צה"ל

"התגייסתי לגדוד 603 של הנדסה קרבית בחטיבה 7 כשברור לי שזה מה שאני רוצה לעשות, אז באופן טבעי יצאתי ישר לקורס חובשים. בפעם הבאה שדבר כזה יקרה בסביבתי אדע כבר לתפעל את האירוע.
תפקיד החובש בצה"ל הוא אחד התפקידים הכי חשובים שיש", מספר עידו.

"כל חייל שיוצא למלחמה או לכל פעילות מבצעית מכל סוג תמיד צריך מישהו איתו שיוכל לטפל בו במקרה במקרה הצורך. החובש חשוב גם בזמני שגרה, הוא אחראי על בריאותם של הסובבים אותו בין אם זה במצבי חירום ובין אם בשגרה. אחרי כמעט שנתיים בצבא, חוויתי מספר רב של אירועים מהרבה סוגים ואני מרגיש שעמדתי במשימה שלי- לעזור לכמה שיותר אנשים", מסיים עידו.