עובדי משרד החוץ פתחו בשביתה ומאשימים את יאיר לפיד

כאוס במשרד החוץ: ועד העובדים הודיע היום על שביתה ומאשים את השר. "עקב ההתעלמות מפניותינו החוזרות ונשנות למו"מ לא מותירה לנו כל ברירה אלא לנקוט בעיצומים. האחריות לפגיעה באזרחי ישראל רובצת על כתפי מי שבחרו להתעלם מדרישה מוצדקת"

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 17/01/22 11:13 טו בשבט התשפב

עובדי משרד החוץ פתחו בשביתה ומאשימים את יאיר לפיד
שר החוץ יאיר לפיד, צילום: פלאש 90

ועד עובדי משרד החוץ יצא לפני כחודש במתקפה חריפה על שר החוץ יאיר לפיד. במכתב שפרסמו בטוויטר כתבו אנשי הוועד: "הפקרתם אותנו בחוץ, ואנחנו יוצאים למאבק על דמותו של שירות החוץ הישראלי. ישראל זקוקה לשירות חוץ חזק איכותי וחיוני, כמו שאנחנו זקוקים למורים הטובים ביותר ולרופאים הטובים ביותר כך אנחנו זקוקים לשירות החוץ הטוב ביותר שינצח בשדה הקרב הדיפלומטי, אחרת מדינת ישראל תפסיד".

היום (ב') הודיעו בוועד כי הם פותחים בשורת עיצומים. בוועד אומרים: "אזרחי ישראל היקרים, לצערנו עקב ההתעלמות מפניותינו החוזרות ונשנות למו"מ לא מותירה לנו כל ברירה אלא לנקוט בעיצומים. האחריות לפגיעה באזרחי ישראל רובצת על כתפי מי שבחרו להתעלם מדרישה מוצדקת לאפשר לעובדי משרד החוץ לבצע את מלאכתם בתנאי העסקה הוגנים וראויים".

פרטי השביתה

‏לכן החל מהיום 17/01/2022 ועד להודעה חדשה:

1. כל נציגויות ארה״ב, בוגוטה וטיביליסי לא יטפלו בנושאים של רישום נולד, הליכי פונדקאות, והנפקת דרכון ראשון.

2. נציגויות ישראל במנילה, הודו וקטמנדו לא ינפיקו אשרות עבודה לענפי הסיעוד והחקלאות.

3. החלון הקונסולרי בירושלים יהיה סגור.

‏4. איגרות מדיניות לא יתורגמו ויופצו בשפה העברית בלבד.

בכל סיטואציה הדורשת טיפול חריג ניתן לפנות לועדת החריגים של ועד העובדים דרך מוקד פניות הציבור של משרד החוץ. צר לנו שנאלצנו להגיע למצב הזה, ואנחנו מקווים ששר החוץ, יאיר לפיד, יתעשת במהרה ויביא לסיום המשבר.