נמשכות הפעולות להסדרת הר מירון: מתחם בוסקילה נהרס | צפו

לאחר האסון הנורא בו נספו 45 מתפללים ולקראת ההיערכות להילולה שתגיע השנה: הרשות לאכיפת דיני מקרקעין הרסה את מתחם בוסקילה. לפני כשבוע פורק גשר דב, המקום בו התרחש האסון | כהנא והפרויקטור נפגשו עם חברי הוועדה לחקר האסון

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 17/01/22 08:02 טו בשבט התשפב

נמשכות הפעולות להסדרת הר מירון: מתחם בוסקילה נהרס | צפו
ההריסה במירון, צילום: הרשות לאכיפה במקרקעין

נמשכת ההסדרה לקראת ההילולה בל"ג בעומר: במהלך הלילה הרשות לאכיפה במקרקעין בליווי יחידת מתפ״א של משטרת ישראל הרסה את מתחם בוסקילה בהר מירון. המתחם נבנה שלא כחוק ובניגוד לתוכנית, חסם נתיבי מילוט מהציון והוכרז כמבנה מסוכן. 

מזה מספר שנים היה עניינו של המתחם תלוי ועומד בבתי משפט. לפני כחודשיים, קבע בית המשפט העליון ברשות השופט שטיין כי יש להרוס את המבנה. כזכור, לפני כשבוע הרשות פירקה את גשר דב בו התרחש האסון הנורא מוקדם יותר השנה.

השר לשירותי דת מתן כהנא מונה לאחראי על ההילולה. כהנא הודיע כי הוא ממנה את צביקי טסלר לפרויקטור ההילולה, והם אף הספיקו לסייר בהר ולהיפגש עם חברי ועדת החקירה הממלכתית לאסון. 

בסיור של כהנא וטסלר במירון וקיבלו סקירה מגורמי מקצוע אודות הכשלים שהביאו לאירועי מירון אשתקד, הוצגו בפניהם הדרכים לפעול על מנת שאירוע בטיחותי נוסף לא ישנה במקום. בתום הסיור מסרו השר כהנא והממונה טסלר הודעה משותפת: "הגענו למקום בו נספו 45 אנשים באסון הנורא בשנה שעברה. הגענו כדי להתכונן להילולה הבאה בל"ג בעומר, אנו לומדים את המקום כדי שהשנה ההילולה תהיה בטוחה. שלומם של החוגגים הוא מעל לכל. אנו מתחייבים שנעשה הכל למען הבטיחות ושמירת המסורת".

מהרשות לאכיפה במקרקעין נמסר כי היא תמשיך לפעול לפינוי והסרה מלאה של כלל המבנים שנבנו שלא כחוק באתר על מנת לאפשר תכנון ופיתוח קבע במקום והיערכות סדורה ובטוחה כבר להילולה הקרובה.