שקד מגיבה לדברי שמחה רוטמן: "ספינים שיקריים מלאי פייק והכפשות"

חבר הכנסת מהציונות הדתית האשים את שרת הפנים בתקיעת חוק האזרחות: "תן לי את מירב מיכאלי בתור שרת פנים - ואני אצליח יותר לקדם דברים" | שקד: "הכניס את עצמו למעגל שקרים שהוא לא מצליח לצאת ממנו"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 25/12/21 18:37 כא בטבת התשפב

שקד מגיבה לדברי שמחה רוטמן: "ספינים שיקריים מלאי פייק והכפשות"
השרה שקד, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

חבר הכנסת שמחה רוטמן, שרת הפנים איילת שקד ושר המשפטים גדעון סער חברים שלושתם בוועדה למינוי שופטים. תקוות הימין בישראל היא, ששלושת הימנים יביאו למינוי לפחות שני שופטים שמרנים. בשבועות האחרונים, כך לטענתו, ניסה רוטמן להגיע להסכמות עם שקד בכל הקשור למינוי שופטים, חוק החשמל וחוק האזרחות. 

"ניסיתי כמה וכמה פעמים להגיע להסכמות עם השרה שקד", סיפר רוטמן בראיון ל"מצב הרוח". "בינתיים היא לא מצליחה לספק את הסחורה, אפילו לא לעצמה. את הדברים שחשובים לה היא לא מצליחה לקדם בממשלה, ולכן אין מה לעשות עסקים עם מי שלא מספק את הסחורה". 

"אם היית מספר לפני כמה שנים למישהו, ששרת הפנים תהיה אילת שקד, ראש הממשלה יהיה נפתלי בנט ויו"ר ועדת הכנסת, אחת הדמויות הכי חזקות בכנסת ששולט בכל סדר היום של הכנסת יהיה ניר אורבך, ובמצב הזה התקציב של הגרעינים התורניים יהיה קטן יותר משל הקהילה הלהט"בית, זה היה נשמע כמו מדע בדיוני. ועכשיו זו המציאות. גם התקציב של החינוך הדתי לא גדל. תבחר דגל, תבחר הבטחת בחירות, תבחר משהו שהיה בראש מענייניה של איילת שקד או של ימינה כמפלגה כמו ההתיישבות הצעירה או חאן אל אחמר, ותשאל את עצמך האם הוא מקודם בממשלה הנוכחית? התשובה היא לא".


(רוטמן בראיון לכיפה, ארכיון)

"עם גדעון סער אני מצליח להגיע להישגים יותר טובים"

רוטמן תיאר את ההתנהלות מול שקד, והחמיא מעט לסער: "כל זמן שאני מנסה לקדם חוק אזרחות, שקד היא הכתובת. דיונים בוועדה לבחירת שופטים, היא הכתובת. זו ממשלה שאין בה ראש ממשלה שאפשר לסגור איתו עניינים, כי הוא לא שולט בממשלה. ולכן אתה צריך לנהל עניינים מול שר. כשאני עוסק בתחום המשפט אני מדבר עם גדעון סער, שאיתו אני מצליח להגיע להישגים יותר טובים כי אני חושב שיש לו גם יכולת להזיז דברים".

חבר הכנסת מהציונות הדתית תקף את שקד: "תן לי את מירב מיכאלי בתור שרת פנים - ואני אצליח יותר לקדם דברים. העובדות מוכיחות שאיילת לא מצליחה. הלוואי שהיא תפתיע אותי. כשקמה הממשלה היא אמרה 'תבחנו אותנו במעשים'. אני בוחן אותה במעשים ובינתיים היא נכשלת".

בתחילת החודש נדחה בשבועיים הדיון על חוק האזרחות בוועדת השרים לענייני חקיקה. ביום ראשון האחרון, עלה חוק האזרחות בוועדה אך הוחלט לדחות את ההחלטה בשבוע נוסף. המגעים בין שקד לרוטמן על אופי החוק התפוצצו מספר פעמים בעבר וטרם ברור אם השניים יצליחו להגיע להבנות. "זה משהו שהיא לא יכולה להעביר בלעדי ואני לא יכול להעביר בלעדיה. אם היא תבין שהיא צריכה לנהל משא ומתן עם האופוזיציה כדי להעביר אותו, היא תעביר אותו. אם היא מעדיפה, כמו שהיא עושה עכשיו, לנהל משא ומתן בנושא הזה עם רע"מ ומרצ, אז עד עכשיו היא לא הצליחה להעביר את חוק האזרחות".

שקד: "רוטמן הכניס את עצמו למעגל שקרים"

שרת הפנים הגיבה להאשמותיו של חבר הכנסת מהאופוזיציה: "שמחה רוטמן הכניס את עצמו למעגל שקרים שהוא לא מצליח לצאת ממנו. במקום העיסוק בספינים שיקריים מלאי פייק והכפשות מוטב שיכיר את העובדות. שמחה רוטמן חתום על הפלתו של חוק האזרחות ובפגיעה ממשית בביטחונה של מדינת ישראל.