הימין שוב יתנגד לחוק ימני? ועדת השרים תדון בחוק שלילת אזרחות ממחבלים

חברי הכנסת דיכטר וסטרוק הגישו את הצעת חוק שלילת אזרחות ותושבות ממחבלים והיא תעלה ביום ראשון הקרוב לוועדת השרים לחקיקה. האם שרי הימין יתמכו בחוק שהגיע מהאופוזיציה?

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/07/21 09:45 כט בתמוז התשפא

הימין שוב יתנגד לחוק ימני? ועדת השרים תדון בחוק שלילת אזרחות ממחבלים
אסירים ביטחוניים הכלואים בישראל. ארכיון, צילום: חסן ג'די, פלאש 90

ועדת השרים לחקיקה תדון ביום ראשון הקרוב בהצעת החוק לשלילת אזרחות ותושבות מחבלים ישראלים שקיבלו סיוע כספי מהרשות הפלשתינית בעת שהותם בכלא הישראלי. הצעת החוק שקודמה על ידי פורום המשפחות השכולות "בוחרים בחיים" וחברי הכנסת אבי דיכטר ואורית סטרוק עומדים מאחוריה, כוללת את חתימותיהם של 44 חברי כנסת מכל הקשת הפוליטית, כולל ממפלגות יש עתיד, העבודה, ימינה, תקווה חדשה ושר המשפטים ויו"ר ועדת שרים לחקיקה גדעון סער.

בשל התמיכה הרחבה שיש לחוק והעובדה שהוא נוגע בנושא קונצנזוסאלי, ישנה הערכה שהחוק לא יופל בוועדת השרים לחקיקה ולכל הפחות יינתן חופש הצבעה לשרים, למרות שההצעה עלתה מהאופוזיציה שהפילה השבוע את החוק לאיחוד משפחות.

ראש השב״כ לשעבר, חבר הכנסת אבי דיכטר אמר: "הריקוד של מחבלים ישראלים שרגלם האחת נטועה בישראל ורגלם האחרת ברש״פ הינו מושחת. החוק הזה יביאו לסיום. אני משוכנע שכל חברי הכנסת יפעלו ביחד כדי לסיים  את הפארסה הזו אחת ולתמיד".

אורית סטרוק

אורית סטרוק, צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

יו"ר סיעת הציונות הדתית אורית סטרוק הוסיפה: "איך אני יודעת שהשרים יודעים היטב שהחוק הזה נדרש? פשוט כי הם חתומים עליו בעצמם: גם יו"ר ועדת השרים לחקיקה, וגם רבים משרי הממשלה: עודד פורר, עמר בר לב, מתן כהנא, איילת שקד, אורנה ברביבאי, זאב אלקין, מאיר כהן - כל אלה, ועוד חברי קואליציה רבים, חתמו על הצעת החוק הזו לפני 3 חודשים בלבד, והסבירו את נחיצותה. שרת הפנים איילת שקד, שחתמה השבוע על בקשה לביטול אזרחותם של 2 מחבלים - יודעת היטב שבקשתה תידחה על ידי בית המשפט, כל עוד החוק החשוב הזה, שהופך את ביטול האזרחות של סוכני הרש"פ לברירת המחדל, לא יכנס לספר החוקים".

מפורום "בוחרים בחיים" של המשפחות השכולות ונפגעי הטרור נמסר כי, "אנו מצפים ודורשים מכל חברי הכנסת המכנים את עצמם ציונים, לתמוך בחוק החשוב הזה. על החוק חתומים חברי כנסת מהקואליציה ומהאופוזיציה, יש לו רוב מובהק בכנסת, תמיכה רחבה בעם וחשיבות אדירה לביטחון המדינה".