צפו בתיעוד בני הערובה בבית הכנסת בטקסס שוחררו בחיים והחוטף נהרג

האירוע הקשה בבית הכנסת הרפורמי בטקסס הסתיים ללא נפגעים, כאשר כוחות הביטחון הצליחו לחלץ את ארבעת בני הערובה בחיים, והחוטף, שקרא לשחרור מחבלת פקיסטנית, נהרג | לפני כן תועד באמצעות הפייסבוק: "אם מישהו ינסה להיכנס לבניין הזה, אני אומר לכם, כולם ימותו"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 16/01/22 07:14 יד בשבט התשפב

בני הערובה בבית הכנסת בטקסס שוחררו בחיים והחוטף נהרג
צילום: shutterstock

דיווח מדאיג התקבל אמש (שבת) מהעיר קוליוויל שבטקסס, כאשר חמוש השתלט על בית כנסת של הקהילה היהודית בעיר והחזיק במקום ארבעה בני ערובה במשך שמונה שעות. הבוקר (א') מאשרים גורמי הביטחון בארצות הברית כי כל הארבעה שוחררו בעודם בחיים, והחוטף נהרג. 

הרשויות לא עדכנו מי הוא אותו אדם, אך על פי הערכות מדובר במחבל, שקרא לשחרר מחבלת פקיסטנית השרויה במאסר לאחר שהורשעה בגין רצח סוכן FBI וחייל. תחילתו של האירוע כאשר החורף נכנס לבית הכנסת במהלך תפילות השבת וקרא לשחרור המחבלת. מדובר בבית כנסת רפורמי שמפעיל שידור חי מתפילות השבת באמצעות הפייסבוק והדיווחים בתקשורת הגיעו מהאזנה לדף הפייסבוק של המקום.

בשידור שהגיע מבית הכנסת ניתן היה לשמוע את החוטף כאשר הוא משוחח עם בני הערובה ומציג עצמו כמוסלמי, "אם מישהו ינסה להיכנס לבניין הזה, אני אומר לכם, כולם ימותו", הוא איים ולפני הפסקת השידור אף נשמע אומר: "אני הולך למות. אל תבכו עליי. אתם שומעים? אני הולך למות".

בישראל עקבו בדאגה אחר האירוע, שהסתיים ללא נפגעים. שר מתן כהנא הגיב לנעשה וצייץ בחשבון הטוויטר שלו "אני עוקב מקרוב אחר מצב בני הערובה המתרחש בקהילה בית ישראל בקולוויל, טקסס. אנו מתפללים לשלומם של בני הערובה והמחלצים". 

"בתי כנסת בארצות הברית ממשיכים להיות בסכנה להתקפות טרור"

עם תום האירוע, ג'ונתן גרינבלט, המנכ"ל העולמי של הליגה נגד השמצה, הודה לגורמי אכיפת החוק האמריקאיים. "אנו מודים לתמיכתו של מושל טקסס גרג אבוט וכן לאישי הציבור הרבים שטיפלו באירוע ברצינות הראויה. מחשבותינו ותפילותינו עם הקורבנות ומשפחותיהם שחוו טראומה איומה. הליגה נגד השמצה תמשיך להיות בשטח ולסייע בימים הקשים שעוד לפנינו". 

עוד הוסיף כי, "האירוע מהווה תזכורת כואבת לכך שבתי כנסת בארה"ב ממשיכים להיות בסכנה להתקפות טרור. אין ספק, בהינתן מה שאנו יודעים עד כה, שהחוטף בחר את יעדו לאחר חשיבה. אנו קוראים לגורמי אכיפת החוק והמשפט לחקור את המימד האנטישמי שייתכן שהניע את החשוד לפעולה". 

נזכיר כי לפני ארבע שנים  התרחש פיגוע ירי רב-נפגעים על רקע אנטישמי, בבית הכנסת "קהילת עץ חיים אור לשמחה" הקונסרבטיבי בשכונת סקווירל היל שבעיר פיטסבורג שבפנסילבניה, אז רצח תושב פנסילבניה שלושה מתפללים באולם המרכזי של בית הכנסת, ירד למרתף ורצח ארבעה מתפללים נוספים, עלה לקומה השלישית של בית הכנסת, שם רצח מתפללים נוספים, סך הכל 11 מתפללים.