חמוש מחזיק במתפללים בבית כנסת בטקסס | ראש הממשלה בנט: "עוקב מקרוב אחר מצב בני הערובה"

דיווח על אירוע חריג וקשה בעיר קוליוויל שבטקסס: חמוש הגיע אל בית הכנסת בית ישראל, תפס מספר מתפללים ומחזיק בהם כבני ערובה, כוחות ביטחון עושים את דרכם למקום |נפתלי בנט: "מתפללים לשלומם של בני הערובה והמחלצים"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 15/01/22 23:51 יג בשבט התשפב

חמוש מחזיק במתפללים בבית כנסת בטקסס | ראש הממשלה בנט: "עוקב מקרוב אחר מצב בני הערובה"
אמבולנסים בארה"ב, ארכיון, צילום: shutterstock

דיווח מדאיג מהעיר קוליוויל שבטקסס, חמוש השתלט על בית כנסת של הקהילה היהודית בעיר ומחזיק במקום מספר לא ידוע של מתפללים כבני ערובה, כוחות ביטחון רבים עושים את דרכם אל בית הכנסת והמשטרה בקשה מתושבי האזור להתפנות בהקדם.



על פי דיווחים החמוש הוא מוסלמי ומשתמש בשיחות במילים כמו אללה ומוחמד, אחותו של החמוש עצורה בארה"ב אחרי שניסתה לבצע פיגועים, בבית הלבן עוקבים אחרי המתרחש. מדובר בבית כנסת רפורמי שמפעיל שידור חי מתפילות השבת באמצעות הפייסבוק. הדיווחים בתקשורת מגיעים מהאזנה לדף הפייסבוק של המקום.

נפתלי בנט, צייץ הגיב למתרחש בקוליוויל  "אני עוקב מקרוב אחר מצב בני הערובה המתרחש בקהילה בית ישראל בקולוויל, טקסס. אנו מתפללים לשלומם של בני הערובה והמחלצים."

גם השר מתן כהנא הגיב לנעשה וצייץ בחשבון הטוויטר שלו "אני עוקב מקרוב אחר מצב בני הערובה המתרחש בקהילה בית ישראל בקולוויל, טקסס. אנו מתפללים לשלומם של בני הערובה והמחלצים."

שר החוץ יאיר לפיד דיבר עם ליביה לינק, הקונסולית של ישראל ביוסטון, שנמצאת בדרכה לזירת האירוע, וקיבל עדכון  במתרחש בשטח. "אנחנו עוקבים מקרוב על מצב בני הערובה ונמצאים בקשר הדוק עם רשויות החוק האמריקאיות", מסר לפיד.

אנה קיסלנסקי מנכ"לית התנועה הרפורמית אמרה: "כמו כל עם ישראל - בארץ ובתפוצות - אנחנו עוקבים בנשימה עצורה אחר המתרחש בבית הכנסת הרפורמי 'בית ישראל' בעיר קולוויל שבטקסס. חברי וחברות הקהילות הרפורמיות בישראל מחבקים, מחזקים ומתפללים לשלום אחינו ואחיותינו בקהילה בטקסס".

נזכיר כי לפני ארבע שנים  התרחש פיגוע ירי רב-נפגעים על רקע אנטישמי, בבית הכנסת "קהילת עץ חיים אור לשמחה" הקונסרבטיבי בשכונת סקווירל היל שבעיר פיטסבורג שבפנסילבניה, אז רצח תושב פנסילבניה שלושה מתפללים באולם המרכזי של בית הכנסת, ירד למרתף ורצח ארבעה מתפללים נוספים, עלה לקומה השלישית של בית הכנסת, שם רצח מתפללים נוספים, סך הכל 11 מתפללים.