רע"מ ממשיכה בחרם | רצף ניצחונות לאופוזיציה

סערת הנטיעות בנגב ממשיכה לעורר הדים. סיעת רע"מ נעדרת מהמליאה והקואליציה נחלה הפסד בהצבעות, כך שהאופוזיציה כבר הצליחה להעביר שמונה הצעות חוק. יריב לוין: "היום הוכח שוב - הממשלה הנוכחית היא ממשלת כאוס"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 12/01/22 18:28 י בשבט התשפב

רע"מ ממשיכה בחרם | רצף ניצחונות לאופוזיציה
צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

סערת הנטיעות בנגב מסרבת לגווע ואחרי שרע"מ הודיעה כי לא תגיע להצבעות בכנסת במחאה על המשך הנטיעות, ועל אף שהושג מתווה בו יופסקו הנטיעות לעת עתה, נראה כי הסיפור לא מגיע לסיומו, דפנה ליאל דיווחה מוקדם יותר כי רע"מ ממשיכה לסרב ולהגיע להצביע עם הממשלה או לקזז את הח"כים שלה, למרות שהופסקו הנטיעות ובכך מעמידה את הקואליציה בסכנה להפסיד בהצבעות. בתגובה על מהלכיה של רע"מ, חבר הכנסת ניר אורבך מימינה החליט אף הוא לשבור את הכלים, והודיע שעד שרע"מ לא תחזור להצביע במליאה, הוא לא מתכוון להגיע ומחרים אותה גם כן.  

בעקבות רצף האירועים הנ"ל, האופוזיציה נהנית מרוב במליאה והצליחה להעביר במצטבר 8 חוקים בקריאה טרומית שיעברו לוועדות הכנסת. כך, למרות שלא זכתה לתמיכת הממשלה, מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק מס ערך מוסף של חברת הכנסת מירי רגב. 31 חברי כנסת תמכו מול מתנגד אחד כאשר הקואליציה לא משתתפת בהצבעה. ההצעה תועבר לוועדת הכנסת שתכריע איזו ועדה תכין אותה לקריאה ראשונה. 

מוצע להעניק פטור ממס למכירת דירת מגורים ראשונה מקבלן לזכאי, יחיד או זוג צעיר, ובלבד שמחיר הדירה כאמור, לא כולל מס ערך מוסף, אינו עולה על 1,300,000 שקלים.  בדברי ההסבר להצעה נכתב: "בשל המחסור העצום בדירות באזור תל-אביב והמרכז, מחירי הדירות האמירו, וכתוצאה מכך גם גובה תשלומי שכר הדירה. האמרת מחירי הדירות, בשילוב עם צמצום הסיוע הממשלתי לרכישת דירה יצר מצב שבו אין לזוגות צעירים יכולת כלכלית לרכוש דירה קטנה (בגודל של 100 מ"ר), ואף לשכור אחת. בעקבות זאת, הם נאלצים לשכור דירה קטנה יותר (בגודל של 80 מ"ר) במחיר גבוה. כך, עברו אלפי תושבים להתגורר במחוזות אלו, בשכירות בדירות קטנות במחירים גבוהים.

בנוסף, מדיניות המשכנתאות וגובה הריביות להלוואות מדינה גרם לירידה משמעותית בלקיחת הלוואות ממשלתיות בקרב זכאי משרד השיכון וכן לאי יכולתם של זוגות צעירים לממש את זכאותם לרכישת דירה.

בין היתר, עברו בטרומית הצעת חוק המבקשת להעלות את קצבת הזקנה של חבר הכנסת איימן עודה והצעת חוק המבקשת להפחית את הנטל הרגולטורי על עסקים בעלי הכנסות נמוכות, של חברת הכנסת גלית דיסטל אטבריאן והצעה דומה של חבר הכנסת שלמה קרעי. 

גלית דיסטל אטבריאן

גלית דיסטל אטבריאן צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

יו"ר סיעת הליכוד ומרכז האופוזיציה, ח"כ יריב לוין, בתגובה על רצף הניצחונות של האופוזיציה במליאה:"היום הוכח שוב - הממשלה הנוכחית היא ממשלת כאוס. בקורונה, בנגב, וגם בכנסת. אפס ניהול, אפס מנהיגות. ישראל זקוקה לממשלה עם כיוון ברור. לממשלה חזקה. נמשיך להיאבק בכנסת בימים ובלילות, נחליף את הממשלה הזו, ונחזיר את ניהול המדינה למסלול". 

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן