תמר זנדברג: תומכים בהפסקת חיפושי הגז בישראל לצמיתות

השרה להגנת הסביבה תמר זנדברג מגבה את מדיניות הפסקת חיפוש הגז של שרת האנרגיה ואומרת היום בכנס "סביבה 2050": "גז הוא אמנם דלק מעבר, אך הוא גם דלק העבר, כשכלכלה המבוססת על אנרגיה נקייה ומתחדשת נמצאת ממש מעבר לפינה ועלינו להשליך את כל יהבנו כדי למצות אותה"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 11/01/22 11:11 ט בשבט התשפב

תמר זנדברג: תומכים בהפסקת חיפושי הגז בישראל לצמיתות
ח"כ תמר זנדברג, צילום: Hadas Parush/Flash90

השרה להגנת הסביבה, תמר זנדברג נשאה היום (ג') דברים בכנס "סביבה 2050" שהתקיים במלון הילטון בתל אביב. וחשפה את עמדתה בנוגע לחיפושי הגז, לפי השרה יש לעצור את חיפושי הגז לצמיתות, ולא רק לשנה כפי שהציעה שרת האנרגיה קארין אלהרר.

זנדברג אמרה בכנס כי: "המאבק במשבר האקלים הוא כבר מזמן לא רק מאבק על העתיד, אלא ההווה. ישראל נמצאת בקו ראשון לקטסטרופת האקלים, ועלינו לעשות הרבה יותר, והרבה יותר מהר. כדי להגיע ליעדים של 2050 עלינו להשתנות מהר, ואנחנו כבר מובילים את השינוי", אמרה השרה תמר זנדברג. "יחד עם שותפינו בממשלה, נקדם את יישום ההחלטה לפינוי המפעלים במפרץ חיפה, ונקים מנהלת שתתכנן ותוביל את הפינוי. אנחנו גם תומכים במדיניות הפסקת חיפושי הגז בישראל, לא רק לשנה אחת, אלא לצמיתות. מפני שגז הוא אמנם דלק מעבר, אך הוא גם דלק העבר, כשכלכלה המבוססת על אנרגיה נקייה ומתחדשת נמצאת ממש מעבר לפינה ועלינו להשליך את כל יהבנו כדי למצות אותה".

עוד אמרה השרה, "אני שמחה לומר שהתנענו מחדש את קידום חוק האקלים. שנת 2022 תיזכר לדורות כשנה שבה ישראל העבירה חוק אקלים מקיף ואפקטיבי, שיקבע לראשונה מנגנון ממשלתי להתמודדות עם כל אתגרי שינויי האקלים, תוך עמידה ביעדים והיערכות להשלכות שעתידות לבוא. אני מודיעה מכאן גם לשותפיי לממשלה שלא אתפשר על זה. אין לנו יותר זמן לבזבז, עבר מספיק זמן מאז שקמה הממשלה, והבטחות צריך לקיים. אני אעמוד על זה כתנאי בסיסי. חוק האקלים מעוגן בהסכמים הקואליציוניים, והחוק הזה ייכנס לספר החוקים של מדינת ישראל".

בכנס משתתפים גם מנכ"לית המשרד להגנת הסביבה, גלית כהן, סמנכ"לית בכירה לתעשיות, שולי נזר, סמנכ"ל תכנון מדיניות ואסטרטגיה, יובל לסטר, ומנהלת תחום אסטרטגיה וחדשנות, רותם שמאי.