שרת האנרגיה: "נוותר על התחבורה עם הפליטות ונעבור לתחבורה חשמלית"

ועידת האקלים ה-26 בגלזגו נפתחה, ראש ממשלת ישראל ינאם אך ראשי רוסיה והמזהמת הגדולה ביותר - סין, נעדרים | שבע השנים האחרונות - החמות אי פעם | השרה קארין אלהרר: "ישראל התחייבה לסיים עם הפחם עד 2025 והדבר הזה יקרה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/11/21 08:21 כו בחשון התשפב

שרת האנרגיה: "נוותר על התחבורה עם הפליטות ונעבור לתחבורה חשמלית"
ועידת האקלים ה-26, צילום: shutterstock

בשעות הצהריים (ב') ינאם ראש ממשלת ישראל נפתלי בנט בוועידת האקלים ה-26 של האו"ם שנערכת בימים אלה בגלזגו, סקוטלנד. 140 חברי המשלחת הישראלית הם חלק מנציגי כ-200 מדינות, ובהם כ-170 ראשי מדינות שהגיעו לוועידה. 

היום ומחר ישאו את נאומיהם מנהיגי מדינות שיגיעו לוועידה. בולטים בהיעדרם: נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ונשיא סין שי ג'ינפינג – המזהם הגדול של כדור הארץ. האפיפיור פרנציסקוס, שלא יגיע גם הוא, קרא למנהיגים שייקחו חלק בוועידה לשמוע את "בכיו של כדור הארץ ואת בכיים של העניים".

מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן דיבר על היעדרותה של סין מפסגת האקלים. "זה הרגע של סין, ככוח משמעותי, להחליט אם היא פועלת למען אזרחיה ולמען העולם. בייג'ינג תצטרך להחליט אם היא לוקחת אחריות ומראה מנהיגות".

שרת האנרגיה קארין אלהרר אמרה הבוקר בגל"צ כי ממשלת ישראל פועלת על תכנית עובדה מפורטת ומסודרת. "נוותר על התחבורה עם הפליטות ונעבור לתחבורה חשמלית. ישראל התחייבה לסיים עם הפחם עד 2025 והדבר הזה יקרה".


(האפיפיור קורא לעולם לפעול)

ארגון המטאורולוגיה העולמי: שבע השנים האחרונות - החמות אי פעם

שבע השנים האחרונות היו החמות ביותר שנרשמו אי פעם - כך מסר היום ארגון המטאורולוגיה העולמי. הארגון פרסם דוח ביניים לשנת 2021 בנושא מצב האקלים והוא מבוסס על נתוני תשעת החודשים הראשונים של השנה. הדוח, מדגיש כי העולם "משתנה לנגד עינינו". 

"אירועי קיצון הם הנורמה החדשה", אמר פרופסור פטרי טאלאס, מזכ"ל הארגון המטאורולוגי העולמי. "ישנן עדויות מדעיות הולכות וגדלות לכך שחלק מן התופעות הללו נושאות את טביעת הרגל של שינויי אקלים שנגרמו על ידי האדם".

מהדוח עולה כי ממוצע הטמפרטורות מאז שנת 2002, טיפס לראשונה ביותר ממעלת צלזיוס מעל הרמות הפרה-תעשייתיות. עוד עולה מהדוח כי מפלס הים העולמי עלה לשיאים חדשים בשנה החולפת. 

מאז שנמדדו לראשונה על ידי מערכות מבוססות לוויין מדויקות בתחילת שנות ה-90, פני הים עלו ב-2.1 מ"מ בשנה מ-1993 עד ל-2002. אבל משנת 2013 עד 2021, העלייה יותר מהכפילה עצמה ל-4.4 מ"מ, בעיקר, כך נכתב בדוח, בשל איבוד מואץ של קרח מקרחונים וממשטחי קרח.

צילום: shutterstock

 

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן