הגל החמישי עוד שיא נשבר | הערכה: "כבר הגענו ל-100,000 נדבקים ביממה"

תחלואת הקורונה ממשיכה לשבור שיאים שלא נראו בישראל מאז פרוץ המגיפה, והבוקר התגלו עשרות מאומתים חדשים. לראשונה: הנתונים כוללים אף את הנבדקים בבדיקות אנטיגן מוסדיות. "סביר שכבר הגענו ל-100,000 נדבקים ביום" | מחקר חדש מגלה: חיסונים מונעים תסמונת PIMS בקרב בני נוער

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 11/01/22 10:35 ט בשבט התשפב

עוד שיא נשבר | הערכה: "כבר הגענו ל-100,000 נדבקים ביממה"
בדיקת קורונה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הגל החמישי של נגיף הקורונה בדמות זן האומיקרון נמצא בשיאו, ומדי יום נשברים שיאי תחלואה חדשים. משרד הבריאות פרסם הבוקר (ג') את נתוני התחלואה העדכניים מהם עולה כי ביממה האחרונה התגלו 37,884 חולים חדשים, מתוך 332,993 בדיקות שנערכו לגילוי הנגיף. בבתי החולים מאושפזים 247 חולים במצב קשה, מתוכם 59 מונשמים. 8,271 בני אדם נפטרו במצטבר מאז פרוץ המגיפה בישראל. 

הבוקר לראשונה שונתה הצגת הנתונים, כך שתכלול את אלו שעברו בדיקת pcr בתוספת הנדבקים שהתגלו באמצעות בדיקת אנטיגן מוסדית. במשרד הבריאות הדגישו כי הנתונים שפורסמו מוקדם יותר היום, לפיהם ישנם 50,951 חולים חדשים, אינם נכונים.

פרופסור ערן סגל ממכון ויצמן מעריך כי המספרים האמיתיים גבוהים בהרבה. בציוץ שהעלה לחשבון הטוויטר שלו, כתב: "אני מעריך שכבר הגענו לכ-100 אלף נדבקים ביום ושכ-5-8% מהאוכלוסייה נדבקה במצטבר בגל הזה. לפי ההערכות בלונדון נדבקו פי 3-4 מאלו שאומתו. בגל הזה זו הנחה סבירה גם אצלנו, ולכן גם לפי 37,000 מאומתים אתמול וגם לפי 23,000 מאומתים בממוצע שבועי סביר שכבר הגענו לכ-100 אלף נדבקים ביום". 

משרד הבריאות פרסם הודעה לפיה החיסונים מפחיתים את הסיכון לתסמונת PIMS, דלקת רב מערכתית, בבני נוער. על פי מחקר חדש של CDC, המרכז האמריקאי לבקרת מחלות, שנערך בקרב בני נוער בארצות הברית, התחסנות בשתי מנות חיסון של פייזר נותנת יעילות של כ-91% במניעת PIMS.

כ-95% מבני הנוער שפיתחו את התסמונת, שעלולה לגרום לנזקים קשים לגוף כולל סכנת חיים, לא היו מחוסנים, על פי נתוני המחקר, וכך גם כל בני הנוער שנזקקו לטיפול מציל חיים בעקבות המחלה. על כן, במשרד הבריאות שבים ומדגישים את הצורך לקבל מנת חיסון נגד קורונה. 

(תדריך עיתונאים של ממונה הקורונה, פרופסור סלמן זרקא)