ליברמן הגיש תלונה לנציבות תלונות הציבור על שופטים נגד הרב הראשי

שר האוצר ויו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן הגיש תלונה לנציבות תלונות הציבור על שופטים, בעקבות המכתב ששיגר הרב הראשי, דוד לאו, בשבוע שעבר ובו קרא לבחון את המשך כהונתו. "פגיעה של ממש בציבור הישראלי"

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 05/01/22 16:53 ג בשבט התשפב

ליברמן הגיש תלונה לנציבות תלונות הציבור על שופטים נגד הרב הראשי
ליברמן, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

סערת מתווה הגיור: לאחר שמתן כהנא הודיע על הפסקת כהונתו של ראש מערך הגיור, איים הרב דוד לאו במכתב לבנט ובו כתב כי "אני מודיע לך בצער רב, כי באם יקודם מתווה הגיור ותופסק כהונתו של ראש מערך הגיור, אאלץ להסיר אחריותי מכל הנעשה במערך הגיור ואפסיק מיידית לאשר את תעודות הגיור הניתנות בו. בידך למנוע את הדבר!".

לאחר הדברים, אביגדור ליברמן פירסם מכתב ובו הוא כותב כי ההודעה הזו של הרב לאו היא איום מרומז וסחיטה באיומים. היום (ד') הודיעו במפלגת ישראל ביתנו כי ליברמן הגיש תלונה לנציבות תלונות הציבור על שופטים, בעקבות המכתב ששיגר הרב הראשי, דוד לאו, בשבוע שעבר, בו קרא לבחון את המשך כהונתו.

"איום מרומז שלא לומר סחיטה באיומים"

במכתב ליברמן מציין: "הרב הראשי לאו, המכהן כנשיא בית הדין הרבני הגדול, שלח ביום 28.12.21 מכתב לראש הממשלה בו הוא מודיע כי אם יקודם מתווה הגיור ואם תופסק או שלא תחודש כהונתו של ראש מערך הגיור, יאלץ הרב הראשי להסיר אחריותו מכל הנעשה במערך הגיור ויפסיק מידית לאשר את תעודות הגיור הניתנות על ידו במסגרת תפקידו".

"התניית המשך חתימה על תעודות הגיור בהמשך כהונתו של ראש מערך הגיור מהווה איום מרומז שלא לומר סחיטה באיומים. כהונתו של הרב הראשי ותפקידיו באו בשירות הציבור על פי הקבוע בחוק, ועליו מוטלת החובה למלא את תפקידיו כל עוד הוא מכהן בכהונתו. אם אכן יממש הרב את האיום המתואר ויימנע מלחתום על תעודות, יעכב בכך את השלמת הליכי הגיור והדבר יהווה פגיעה של ממש בציבור הישראלי ובמיוחד בחיילי צה"ל, בני העדה האתיופית ומבקשים להתגייר".

ליברמן חותם: "פגיעה בציבור האמור, בשל אי הארכה או הפסקת כהונה של פקיד בכיר איננה מוצדקת והיא מהווה התנהגות שאיננה הולמת דיין, לא כל שכן- נשיא בית הדיין הרבני הגדול. התנהלות זו אינה באה בד בבד עם התנהגות ההולמת דיין במדינת ישראל  ולכן יש לבחון את המשך כהונתו כנשיא בית הדין הרבני הגדול".

ראש המערך החדש: הרב בניהו ברונר

אתמול (ג') הודיע כהנא כי נמצא ממלא מקום ראש מערך גיור החדש, דיין הגיור, הרב בניהו ברונר. השר מתן כהנא התייחס למינוי: "אני שמח שהרב ברונר שליט"א נעתר לבקשתי לשמש כממלא מקום ראש מערך הגיור החדש. הרב עסק במרבית חייו והן במחקריו התורניים והאקדמיים בכל הקשור לגרים בעם ישראל. לרב יש ניסיון עשיר גם בניהול ויודע לייצר אינטראקציה חיובית עם הסובבים אותו, אני מאחל לו הצלחה מרובה. בהזדמנות זו אני גם מודה לרב משה ולר שליט"א על תרומתו הרבה לגיור בישראל ועל מילוי תפקידו במשך שלוש וחצי שנים, רבים מגרי ישראל מודים לרב על הליווי בהליך הגיור, ואני מצטרף אליהם".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן