מתנגדי חיסונים ומוחים נגד גיוס בני ישיבות: המשטרה פענחה שורת תקיפות בירושלים

משטרת ישראל פענחה שורת מקרי אלימות בירושלים שכוונו כלפי נבחר ציבור, רבנים ואשה נוספת. המעשים כללו, בין היתר: גזיזת זקנים, תקיפה באמצעות גז פלפל והשחתת קבר

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 09/01/22 15:32 ז בשבט התשפב

מתנגדי חיסונים ומוחים נגד גיוס בני ישיבות: המשטרה פענחה שורת תקיפות בירושלים
חילול קברו של הרב שטיינמן, צילום: ללא

בתקופה האחרונה התנהלה ביחידה המרכזית של מחוז ירושלים חקירה סמויה בעקבות שורת אירועי אלימות שכללו, בין היתר, תקיפה וגזיזת זקנים לרב ונבחר ציבור, השחתת קבר של רב, ותקיפת באמצעות גז פלפל במהלך החודשים האחרונים בירושלים. במהלך החקירה הסמויה התחקו חוקרי המשטרה אחר זהות החשודים במעשה ועצרו אותם. משהתברר כי ייתכן וקיים קשר בין המקרים, מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג'מן הטיל את החקירה על היחידה המרכזית של מחוז ירושלים והנחה לבצע את כל הפעולות הנדרשות במטרה לפענח את המקרים, לאתר ולעצור את המעורבים ולמצות עמם את הדין. 

מעצרו של החשוד המרכזי הוארך מעת לעת ובימים האחרונים השלימה המשטרה את החקירה ופענחה את המקרים, כך שהיום (א')  הוגשה נגד החשוד המרכזי הצהרת תובע בבית המשפט על ידי פרקליטות מחוז ירושלים ומעצרו הוארך עד ליום רביעי הקרוב. 

מהחקירה עולה כי החשודים היו מעורבים בתקיפת רב ונבחר ציבור על ידי גזיזת זקנם באמצעות מספריים, שפיכת חומר עם ריח חריף לעבר דלת ביתו של חבר הכנסת. בנוסף על פי החשד הותקפה אישה באמצעות ריסוס גז פלפל לפניה והושחת קברו של הרב שטיינמן זצ"ל. לאחר חקירה סמויה שנוהלה במשטרה תוך איסוף ראיות, ממצאים ומגוון פעולות חקירה, בחודש שעבר עצרו בלשי המשטרה של ימ"ר ירושלים שני חשודים בחשד למעורבותם במעשים אלו. 

החשוד המרכזי, תושב ירושלים בשנות הארבעים לחייו, נעצר בחשד שתכנן, יזם והזמין את מקרי האלימות והוונדליזם ושילם כסף לצעיר שביצע אותם בפועל. החשוד השני, תושב צפת (18), נעצר בחשד לביצוע המעשים בתמורה לתשלום כספי אותו קיבל מהחשוד המרכזי. לאחר שמעצרו הוארך הוא נשלח למעצר בית והחקירה בעניינו נמשכת.

עוד עולה על פי החשד, כי הרקע לביצוע המעשים הוא דעותיו הקיצוניות של החשוד המרכזי בנושאים שונים, בהם: התנגדותו לחיסונים נגד נגיף הקורונה, התנגדותו לגיוסם של בחורי ישיבה לשירות חובה והיבטים נוספים הנוגעים לציבור החרדי. כפועל יוצא, מעשים פליליים אלו כוונו כלפי הקורבנות במטרה להשפיע על דעותיהם ולמנוע מהם לקבלת החלטות בנושאים אלו.

במשטרה מציינים: "מדובר בחקירה מורכבת שבה הושקעו מאמצים ומשאבים משטרתיים רבים במטרה להגיע לחקר האמת ולפענחה. המעשים שתוארו הם פסולים וחמורים, בפרט כשאלו כוונו כלפי אישים בכירים בציבור החרדי במטרה להטיל עליהם מורא ולפגוע בהם פיזית. נמשיך לפעול נגד כל מעשה אלימות ובריונות ולמצות את הדין עם המעורבים". 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן