מאיר פרוש הותקף וניסו לגזור לו את הזקן | הנשיא הרצוג: "נחצה קו אדום"

תקרית חריגה בירושלים: לא בכל יום חבר כנסת מותקף על ידי אלמונים, בטח שלא בתקיפה אנטישמית. המשטרה פתחה במצוד אחרי התוקפים שנמלטו באופנוע, פרוש חש בטוב

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/09/21 10:53 ז בתשרי התשפב

מאיר פרוש הותקף וניסו לגזור לו את הזקן | הנשיא הרצוג: "נחצה קו אדום"
סגן שר החינוך מאיר פרוש, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

חבר הכנסת מאיר פרוש מיהדות התורה הותקף לפני מספר דקות סמוך לביתו בירושלים. שני רוכבי אופנוע ניסו לגזור לו את הזקן ונמלטו, מצבו טוב. המשטרה פתחה במצוד אחר התוקפים. מדובר באירוע חריג ביותר של תקיפת נבחר ציבור וייתכן שתוצמד לפורוש אבטחה 

מדוברות המשטרה נמסר כי לפני זמן קצר התקבל דיווח על תקיפתו של נבחר ציבור בסמוך לביתו בעיר ירושלים. על פי החשד, שני חשודים תקפו את נבחר הציבור ונמלטו מהמקום והוא אינו נזקק לטיפול רפואי. בשעה זו כוחות משטרה עורכים סריקות אחר החשודים ונפתחה חקירה במשטרה, עד כה אף אדם לא נעצר. 

נשיא המדינה יצחק הרצוג שוחח עם ח"כ מאיר פרוש שהותקף הבוקר בסמוך לביתו, "התקשרתי כעת לחבר הכנסת מאיר פרוש כדי לחזקו ולגנות את תקיפתו הבוקר ליד ביתו בירושלים. אלימות כנגד כל אדם, ובוודאי נגד שליחי ונבחרי ציבור, היא חציית קו אדום, ועלינו להתייחס לכך במלוא החומרה. הזעזוע כפול שאירוע כזה מתרחש רגע לפני יום כיפור", אמר הרצוג והוסיף: "אני סמוך ובטוח שמערכת אכיפת החוק תאתר את התוקפים ותמצה עמם את הדין בהקדם."

ח"כ ישראל אייכלר התקשר לח"כ הרב מאיר פרוש וחיזק את ידיו של שלוחם של גדולי ישראל העוסק בימים ובלילות בשירות כל פונה, ובצרכי הציבור באמונה. ח"כ אייכלר קרא לכל ראשי הציבור החרדי לגנות בכל תוקף את התקיפה האלימה הבוקר. "על המשטרה לצוד במהרה את התוקפים שאך בנס לא הצליחו לבצע את זממם. אלימות היא דבר מסוכן כנגד כל אזרח, ולא רק כנגד שליחי הציבור.

 "כך החלו גלי הרציחות במגזר הערבי, כאשר חשבו שהאלימות בתוך המגזר היא ענין פנימי וכי מדובר בכמה "משוגעים". האחריות מוטלת על כולנו לגדוע את הפשיעה, בעודה באיבה", אמר ח"כ אייכלר.

חבר הכנסת ולדימיר בליאק הגיב גם הוא על התקיפה ואמר: "‏מזועזע מתקיפתו האלימה נגד ח״כ מאיר פרוש בירושלים. תקוותי כי המשטרה תפעל במהירות, על מנת לשים יד על התוקפים ולמצות איתם את הדין". 

בתוך כך, ‏ח"כ מאיר פרוש צפוי לקבל מאבטח מהכנסת לאחר שעלה לרמת סיכון אבטחה 5. המשטרה אספה הבוקר את כל מצלמות האבטחה מהבניינים הסמוכים.

פרוש בן ה-66 הוא אחד מחברי הכנסת הוותיקים במשכן הכנסת, אליו נכנס לראשונה כבר בשנת 1996. פרוש זכור במיוחד מהעימות בינו לבין ח"כ עידית סילמן שזכה לתהודה בכלי התקשורת. כזכור, לפני שלושה חודשים במהלך דיון בכנסת ח"כ מאיר פרוש הגיב בחריפות לסירוב של סילמן לתת לו שוב זכות דיבור ואמר: "את לא ראויה לקרוא לי לסדר. פרוש קרא לסילמן, תרשמי אותי מיד לרשות דיבור. את מתנהגת כמו ילדה קטנה. את משקרת". לאחר מכן יו"ר הוועדה סילמן הוציאה את ח"כ פרוש מהדיון.


(מאיר פרוש במליאת הכנסת).

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן