גנץ ספד ליורם טהרלב: "נכחתי בהופעה והתמוגגתי"

שר הביטחון השתתף בטקס האשכבה לזכרו של הפזמונאי הוותיק, וחשף כי לאחר הופעה שנכח בה, כתב, "בפנקס המשימות הקטן בפלאפון שלי, הכנסתי שורה קצרה ופסקנית - 'פרס ישראל – ליורם טהרלב'"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 07/01/22 12:24 ה בשבט התשפב

גנץ ספד ליורם טהרלב: "נכחתי בהופעה והתמוגגתי"
יורם טהרלב, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

שר הביטחון, בני גנץ, השתתף היום (ו') בטקס האשכבה לזכרו של המשורר והפזמונאי יורם טהרלב, שנערך בתאטרון הבימה בתל אביב וסיפר על הופעה שנכח בה לפני חצי שנה. "כרגיל, התמוגגתי מכל רגע, כחובב ידוע של שירה בציבור, יצאתי קצת צרוד, ובעיקר שמח ומרוצה", אמר, "לא דבר שאפשר להגיד שהוא סטנדרטי לסדר יומו של פוליטיקאי בישראל. אך בהחלט מה שגרם יורם לרבבות ישראלים לחוש יום-יום כשהאזינו לכתביו וליצירותיו". 

עוד חשף גנץ, כי אחרי ההופעה, "בפנקס המשימות הקטן בפלאפון שלי, הכנסתי שורה קצרה ופסקנית - "פרס ישראל – ליורם טהרלב. חילי, שר התרבות שמכבד אותנו בנוכחותו ואני שוחחנו על כך רבות, אך לצערי לא הספקנו להשלים את המשימה. נתנחם כולנו היום בפרסים הרבים, שהותיר לנו יורם.
בשירים, בסיפורים ובטקסטים, שעיצבו את מדינת ישראל וההיסטוריה שלה, על כל רבדיה". 

גנץ בטקס האשכבה של יורם טהרלב

גנץ בטקס האשכבה של יורם טהרלב צילום: אלעד מלכה

"'מול בונקרים מבוצרים, ומרגמות מאה ועשרים, מאה וכמה בחורים על גבעת התחמושת', כתבת והפכת את הקרב ממלחמת ששת הימים, לכזה שאיש לא ישכח. 'הלכנו לצבא, גדולים ונבוכים, מתוך המלחמות חזרנו כאחים', כתבת, תיארת וביטאת את ערך הרעות הישראלי.
לצד השירים המעצבים את הדרך, לא שכחת את הדרך עצמה, ותיארת רגעים קטנים של הווי, בשירי הלהקות הצבאיות, כמו ״חסקה״, "היה לי חבר היה לי אח״ ורבים נוספים. ספריך ופזמוניך, שאותם כתבת וערכת בצניעות במשרד הביטחון במשך עשרות שנים, הותירו חותם, והעשירו את כולנו, אנשי הצבא, ורבים נוספים בחוכמה ובידע". 

לסיום, אמר גנץ כי טהלרב הותיר אחריו אוסף של יצירות ומורשת, "שתמשיך לפעם בליבנו ובלבה של המדינה עוד שנים ארוכות ורבות. תודה לך בשמי, בשם מערכת הביטחון ובשם כל אזרחי ישראל.
נוח על משכבך בשלום – אנחנו, נמשיך להקשיב לך". 

מיכאלי: פס הקול של יורם טהרלב הוא שילוב ייחודי של אהבת הארץ ואהבת אדם

גם שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מרב מיכאלי, נכחה בטקס ואמרה: "פס הקול של יורם הוא שילוב ייחודי של אהבת הארץ ואהבת אדם, של רומנטיקה ושל כאב ותמיד בהומור. הקול ההומניסטי הזה דרוש למדינת ישראל יותר מתמיד היום והוא ימשיך ללוות אותנו תמיד". 

מרב מיכאלי בטקס

מרב מיכאלי בטקס צילום: ללא

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן