אחרי הקריאות לפיטוריו של הרב לאו, רבנים ודיינים שלחו לו מכתב חיזוק: "אל תרא ואל תחת"

לאחר הקריאות לפיטוריו של הרב הראשי הרב דוד לאו, מכתב שמתפרסם הבוקר מטעם דיינים רבים, מחזק את ידיו. "העם היהודי קיים ועומד מאז מעמד הר סיני וכל הרוצה להיות חלק מהעם היהודי עליו לעבור גיור כדת וכדין על פי הנפסק בשולחן ערוך" כתבו הדיינים

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 03/01/22 10:00 א בשבט התשפב

אחרי הקריאות לפיטוריו של הרב לאו, רבנים ודיינים שלחו לו מכתב חיזוק: "אל תרא ואל תחת"
הרב דוד לאו, צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

לאחר ההתקפות כנגד הרב דוד לאו, הרב הראשי, דייני בתי הדין הרבניים מוחים על כבודו. כזכור, הרב לאו הודיע לבנט כי במידה ויפוטר ראש מערך הגיור הרב משה הלר, הוא יאלץ להסיר אחריותו מכל הנעשה במערך הגיור ויפסיק מיידית לאשר את תעודות הגיור הניתנות בו. לאחר ההודעה קראו מספר חברי כנסת, ביניהם אביגדור ליברמן ויועז הנדל, לפיטוריו של הרב לאו.

דייני בתי הדין הרבניים, בראשם דייני בית הדין הרבני הגדול, ראשי אבות בתי הדין ברחבי הארץ וחברי נציגות הדיינים, יוצאים הבוקר (ב') במכתב חיזוק לנשיא בית הדין הגדול הגאון רבי דוד לאו וכותבים הדיינים במכתבם כי הם "מחזקים את ידיו של כבוד הגאון הגדול הרב דוד לאו שליט"א הרב הראשי לישראל ונשיא בית הדין הגדול, העומד על משמר היהדות ומערכת הגיור בישראל ובעולם כולו".

המכתב

המכתב צילום: ללא

במכתב המלא של הדיינים, תחת הכותרת "קריאת קודש ומחאה נמרצת", הם כותבים: "אנו, חברי בית הדין הגדול לערעורים, ראשי אבות בתי הדין הרבניים בישראל, אבות בתי הדין הרבניים בישראל, וכלל דייני ישראל, מחזקים את ידיו של כבוד הגאון הגדול הרב דוד לאו שליט"א הרב הראשי לישראל ונשיא בית הדין הגדול, העומד על משמר היהדות ומערכת הגיור בישראל ובעולם כולו, שיהיה על פי דין תורה כמסורת אבותינו מדור לדור, ומוחים בזאת מחאה נמרצת כנגד כל הקמים עליו וקוראים להדחתו מתפקידו ח"ו, בעמדו על משמר כרם בית ישראל".

ומוסיפים: "העם היהודי קיים ועומד מאז מעמד הר סיני וכל הרוצה להיות חלק מהעם היהודי עליו לעבור גיור כדת וכדין על פי הנפסק בשולחן ערוך. ברכת חזק וברוך לכבוד נשיא בית הדין הגדול, "חזק ואמץ, אל תירא ואל תחת, כי עמך ה' אלקיך בכל אשר תלך".