מאסרי עולם ופיצויים: נקבע עונשו של המחבל שרצח את יהודה גואטה

המחבל שרצח את יהודה גואטה הי"ד בפיגוע ירי בצומת תפוח ופצע שניים נוספים נשלח לשני מאסרי עולם, כולל פיצויים בשווי מיליוני שקלים | ביתו של המחבל נהרס בקיץ האחרון

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 05/01/22 10:15 ג בשבט התשפב

מאסרי עולם ופיצויים: נקבע עונשו של המחבל שרצח את יהודה גואטה
יהודה גואטה הי"ד, צילום: באדיבות המשפחה

בית המשפט הצבאי ביהודה הטיל היום (ד') עונש של שני מאסרי עולם ופיצוי של מיליוני שקלים על המחבל מונתצר אחמד עלי שלבי, שהורשע ברצח יהודה גואטה הי"ד בפיגוע הירי בצומת תפוח לפני כשמונה חודשים, ובפציעתם של בניה פרץ ועמיחי חלא. המחבל הורשע בגרימת מוות בכוונה, ניסיון לגרימת מוות בכוונה, נשיאת, החזקת וייצור נשק ושיבוש הליכי משפט. 

עו''ד חיים בלייכר מארגון חוננו המייצג את משפחת גואטה מסר "אנו מקווים שהמחבל הארור יסיים את חייו בין כותלי הכלא כפי שמורה גזר הדין. אך כאן לא תם הסיפור המלחמה בטרור לא יכולה להסתיים בענישה פלילית בלבד במלחמה צריך להכות את האויב בכל הזירות האפשריות. מדינת ישראל חייבת לנקוט בצעדים מחמירים כנגד סביבת הטרור הכוללת ענישה מחמירה כנגד הסייענים. הגליית חמולת המחבל מהארץ ומלחמה וענישה כנגד כל גילוי הסתה או תמיכה בטרור". 

עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו ומשפחת גואטה כעת בבימ"ש

עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו ומשפחת גואטה כעת בבימ"ש צילום: מתוך הטוויטר של אלישע בן קימון

נשיאת ארגון שורת הדין, עו״ד ניצנה דרשן-לייטנר המייצגת את המשפחה בתביעה אזרחית לעיקול השטח עליו נבנה ביתו של המחבל, מסרה בתגובה לגזר הדין: "בית המשפט הצבאי נתן החלטה אמיצה וחסרת תקדים של הטלת שני מאסרי עולם על רצח ועל נסיון לרצח. עונשים כאלה יש להטיל על כל מי שמנסה לפגוע בחיי יהודים חפים מפשע, בין אם הצליח לבצע את זממו בין אם לאו. כעת המאבק המשפטי למען הצדק ההיסטורי יימשך בבתי המשפט בישראל ובארה"ב על מנת לעקל את שטח האדמה עליו נבנה בית המחבל. מאחר ושלבי הינו בעל אזרחות אמריקאית, נרדוף את נכסיו גם בבתי המשפט בארה״ב בכדי לפגוע בדבר החשוב ביותר לו ולמשפחתו. זה יהיה הליך חסר תקדים שילמד את המחבלים ואת שולחיהם, שלא תהיה פינה בעולם שידינו לא תשיג אותם".

חודשיים וחצי לאחר הרצח הרסו כוחות צה"ל את ביתו של המחבל בכפר תורמוס-עיא. ההליך כלל פינוי הבתים הסמוכים מתושבים פלשתינים והטמנת חומרי הנפץ ברחבי הבית המפואר של משפחת שלבי. הבית פוצץ ונהרס בצורה מבוקרת. ההריסה בוצעה לאחר שנדחתה עתירת משפחת המחבל לבג"ץ ב-ׁ23 ביוני 2021.

במהלך הפעילות התפתחו הפרות סדר אלימות בהשתתפות כ-200 פלשתינים שיידו אבנים וירו זיקוקים לעבר הלוחמים, שהגיבו באמצעים לפיזור הפגנות.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן