הרב פוירשטיין על תמיכת הרב טאו בחיים ולדר: "הוצאתי את כתביו מספרייתי"

סערת חיים ולדר: לאחר התמיכה של הרב צבי טאו בחיים ולדר, שהתאבד בעקבות הטענות נגדו אודות פגיעות מיניות, אומר הרב רפי פוירשטיין כי הוא מוציא את ספריו של טאו מספרייתו. "כרב קהילה בישראל חושש אני שבני קהילתי יראו את ספרי הרב טאו בספרייתי ויטעו לחשוב שאסור להם להתלונן"| הרב אליקים לבנון: "לחזק ולתמוך בנפגעות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/01/22 13:11 א בשבט התשפב

הרב פוירשטיין על תמיכת הרב טאו בחיים ולדר: "הוצאתי את כתביו מספרייתי"
הרב פוירשטיין, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

לאחר שביום שישי האחרון נחשפו הקלטות בקולו של הרב טאו, נשיא ישיבת הר המור, כי טפלו עלילות על הסופר חיים ולדר שהתאבד בשל טענות להטרדות מיניות, אומר היום הרב רפי פוירשטיין יו"ר (עמית) ארגון רבני צהר ונשיא מכון פוירשטיין כי הוא מוציא את ספרי וכתבי הרב צבי טאו מהספריות האישיות שלו.

"בשבוע שעבר הוצאתי מביתי את ספרי ולדר, שילדיי ואחר כך נכדיי קראו בהם; והשבוע הוצאתי את כתבי הרב טאו מספרייתי ומביתי", אומר הרב פוירשטיין. הוא מסביר: "בהוצאת ספרי הרב טאו מספרייתי, שאני נותן לה פומבי, בלב כבד, אני מבטא את מחאתי על חילול ה' הגדול שנובע מאיש רם מעלה כמוהו", אומר פוירשטיין.

"יש בדברי גדול בישראל להטיל מורך וחרדה בלב הנפגעים"

בימים שהמדינה סוערת וגועשת, מציין הרב פוירשטיין, "דומעת ומשתוממת על גודל העוול ושפיכות הדמים של המחנך והסופר המוערך, בימים אלה, לומר שהכל בנוי על שקר' במקום לחזק את אומץ ליבו של הרב אליהו שליט"א, ואת יושר לבבו ולהאשים אותו לא פחות ולא יותר 'במקארתיזם'. כרב קהילה בישראל חושש אני שבני קהילתי, בניהם ובנותיהם, יראו את ספרי הרב טאו בספרייתי ויטעו לחשוב שאסור להם להתלונן אם חלילה וחס ייפגעו".

הוא אומר כי "אם היה הרב טאו מקים בית דין, מזמין את המתלוננות, חוקר אותם בחקירות ודרישות ומגיע למסקנה ששקר דיברו, הייתי בכבוד שוקל מחדש את עמדתי. אבל מבלי לשמוע, לחקור ולדרוש, לקבוע שהכל שקר ועלילה?! הרי יש בדברי גדול בישראל להטיל מורך וחרדה בלב הנפגעים והנפגעות הפוטנציאליים או אלה שנפגעו".

הבוקר (ב') פורסם כי הרב שמואל אליהו והרב צבי טאו נפגשו בבית הרב טאו וכי "יושרו ההדורים" ביניהם. לחדשות כיפה נודע כי האווירה התקיימה ברוח טובה אך לא הושגה אמירה משותפת לגביי פרשיית ולדר.

לפרשה התייחס גם הרב אליקים לבנון, רב מועצה אזורית שומרון שקבע כי יש לחזק את הנפגעות. "יצר לב האדם רע מנעוריו, אין אדם שאין לו יצר הרע. הפוגע באחרים-באחרות, חייב לבקש את סליחתן, וגם לעשות תשובה ולכפר על חטאיו. הסתלקותו מן העולם הזה, היא בריחה, ללא תיקון לנפגעות, וללא תיקון לעצמו".

צילום: כיפה

בסיום דבריו חידד: "1. לחזק ולתמוך בנפגעות, 2. לחזק את משפחתו. אבות אכלו בוסר, אינה סיבה לכך ששיני בנים תכהינה, 3. לחזק את האמון בתלמידי חכמים, אשר רובם ככולם טהורים וישרים, ומיטיבים לאחרים. ולחזק את תלמידי החכמים אמיצי הרוח, כרב יהודה בשעתו, אשר לא ירא מ"גברא רבה" שהיה, והטיל עליו נידוי".