סערת חיים ולדר | רבני צהר: "מחזקים את הנפגעים, קוראים לכל רבני ישראל להצטרף למאבק"

ארגון רבני צהר מפרסם הודעת תמיכה בנפגעות ובנפגעי תקיפות מיניות על רקע הפרשיות האחרונות. כזכור, מספר רבנים תקפו את הרב שמואל אליהו על פועלו במסגרת פרשיית חיים ולדר. "קוראים לכל רבני ישראל להצטרף למאבק", כתבו בצהר

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 03/01/22 10:09 א בשבט התשפב

סערת חיים ולדר | רבני צהר: "מחזקים את הנפגעים, קוראים לכל רבני ישראל להצטרף למאבק"
חיים ולדר, צילום: באדיבות המצלם

החברה הדתית סוערת בעקבות התאבדותו של חיים ולדר, מי שהיה דמות חינוכית נערצת וסופר מצליח לאחר שנחשפו העדויות הקשות נגדו שהגיעו לבית הדין בראשו עמד הרב שמואל אליהו. נראה כי למרות התמיכה הרחבה לה זוכה רב העיר צפת, רבנים בכירים בציונות הדתית מתנגדים לו ולבית הדין שלו. הרב הראשי הרב דוד לאו אף ניחם את המשפחה.

על רקע ההתנגדויות הללו, מפרסמת הנהלת ארגון רבני צהר הודעת תמיכה בנפגעות ובנפגעים וקוראת לרבנים לגבות את הפועלים "כנגד החרפה הגדולה". בלשון ההודעה שפורסמה נכתב כי "הנהלת רבני צהר שותפה בכל מאבק כנגד ניצול על ידי בעלי סמכות ועוצמה ציבורית. אנו מחזקים את הנפגעות והנפגעים, ואת עוז רוחם בהתייצבותם כנגד הפוגעים, ואת כל הקשת הרחבה של הפועלים על פי ההלכה והמוסר כנגד החרפה הגדולה. בכך מתקיימת מצוות התורה 'לא תעמוד על דם רעך', 'ובערת הרע מקרבך'".

"אני רוחש אמון מלא לכל מי שנפגע או נפגעה"

הרב דוד לאו הסביר את ביקור הניחומים שלו וכתב כי "לצערי היו כאלה שפרשו את העובדה שנחמתי אבלים אלמנה ויתומים אותם אני מכיר באופן אישי, ואין צורך להכביר במילים מה עובר עליהם, כאילו איני מזדהה ח"ו עם נפגעים ונפגעות", והוסיף: "לכן חשוב לי להבהיר: גם בימים אלו לבי נתון לנפגעות ולנפגעים. אשר עוברים ימים קשים מאוד ועל כולנו לעמוד לצדם תמיד ובעת הזו במיוחד, אני רוחש אמון מלא לכל מי שנפגע או נפגעה. לדאבוני הרב פגיעות אלו קיימות ברבדים רבים בחברה וצעקת הנפגעים שנפשם נרצחת זועקת אלינו".

בארגון צהר הוסיפו: "אנו קוראים לכל רבני ישראל להצטרף למאבק ולהיות 'לב אמיץ להציל עשוק מיד עושקו' ולתת גיבוי לכל העוסקים בהצלתם של נפגעים".