הרב לאו מסביר מדוע הגיע לנחם בבית חיים ולדר: ניחמתי אלמנה ויתומים

הרב הראשי האשכנזי הגיע לביקור ניחומים אצל משפחת ולדר בבני ברק, זאת לאחר שהסופר החרדי הנודע שם קץ לחייו בעקבות עשרות עדויות על פגיעות מיניות לאורך השנים. "אין לעבור לסדר היום על כל הטרדה או פגיעה. מעשים אלו יש לשרש ולעקור"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/01/22 18:23 כט בטבת התשפב

הרב לאו מסביר מדוע הגיע לנחם בבית חיים ולדר: ניחמתי אלמנה ויתומים
הרב דוד לאו, צילום: Gershon Elinson/Flash90

פחות משבוע חלף מאז הסופר החרדי חיים ולדר שם קץ לחייו מעל קבר בנו בבית העלמין סגולה בפתח תקווה. האיש שהיה חתן פרס ראש הממשלה "מגן הילד" מטעם המועצה הלאומית לשלום הילד לשנת 2003, נחשד לאחרונה בביצוע עשרות עבירות מין חמורות בנערות, זאת בעקבות תחקיר של שירה אלק ואהרון רבינוביץ' שפורסם בעיתון הארץ. 

במהלך השבוע האחרון, תועד הרב הראשי האשכנזי, הרב דוד לאו, בביקור ניחומים אצל משפחת ולדר. תמונה שגררה ביקורת רבה. כעת, מבהיר הרב הראשי את מטרת ביקורות ואומר כי הוא רוחש אמון מלא לכל הנפגעים והנפגעות. 

"קיבלתי פנייתך ונראה שכדאי להבהיר את הדברים לאשורם. לצערי היו כאלה שפרשו את העובדה שנחמתי אבלים אלמנה ויתומים אותם אני מכיר באופן אישי, ואין צורך להכביר במילים מה עובר עליהם, כאילו איני מזדהה ח"ו עם נפגעים ונפגעות", כתב הרב לאו. 

"לכן חשוב לי להבהיר: גם בימים אלו לבי נתון לנפגעות ולנפגעים. אשר עוברים ימים קשים מאוד ועל כולנו לעמוד לצדם תמיד ובעת הזו במיוחד, אני רוחש אמון מלא לכל מי שנפגע או נפגעה. לדאבוני הרב פגיעות אלו קיימות ברבדים רבים בחברה וצעקת הנפגעים שנפשם נרצחת זועקת אלינו". 

בהמשך הוא מבהיר כי "אין לעבור לסדר היום על כל הטרדה או פגיעה. מעשים אלו יש לשרש ולעקור מכל, כפי שקראתי לא אחת. בכל מקרה שיש בו חשש של מעשה מגונה או הטרדה חובה להתלונן בפני הרשויות האמונות על דברים אלו ולא להסתיר, כך גם הנחיתי במקרים שפנו אלי. דברים אלו אמרתי בכנסים רבים ואחזור ואדגיש זאת בכל הזדמנות. בתקווה שלא ישמעו עוד בגבולנו דברים חמורים כאלו".