בלעדי חצי שנה למתווה אביתר | בן גביר: "המניע של הממשלה - לפגוע בעם ישראל"

שישה חודשים חלפו מאז נחתם ההסכם של ראשי המתיישבים עם ממשלתו של נפתלי בנט, ונראה כי סקר הקרקעות רחוק מלהסתיים ואולי, אפילו ישיבה לא תקום באביתר | יו"ר עוצמה יהודית: "כבר כשחתמו על ההסכם אמרתי בצורה הכי מפורשת: מישהו כן משקר"

אלעד הומינר עמיאל ירחי אלעד הומינר ועמיאל ירחי, חדשות כיפה 02/01/22 09:29 כט בטבת התשפב

חצי שנה למתווה אביתר | בן גביר: "המניע של הממשלה - לפגוע בעם ישראל"
אביתר על רקע הנוף מזרחה, צילום: אלעד הומינר, חדשות כיפה

חצי שנה חלפה מאז התפנו מתיישבי אביתר, חצי שנה מאז נחתם ההסכם מול ממשלתו של נפתלי בנט. בששת החודשים הללו אמור היה להיערך סקר קרקע לבחינת מעמדה. בהסכם עליו חתמו ראשי המתיישבים ותנועת נחלה עם הממשלה, נכתב כי מערכת הביטחון תבצע הליך של סקר "והוא יושלם במהירות האפשרית", אך בהסכם לא נאמר כמה מהר יתבצעו הדברים. על פי התבטאויות עבר של מספר שרים וחברים בממשלה, גם ישיבה לא תקום במקום.

יו"ר עוצמה יהודית וחבר הכנסת מסיעת הציונות הדתית, איתמר בן גביר, הגיש שאילתה בנושא לשר הביטחון בני גנץ. "לפי ההסכם, מערכת הביטחון הייתה צריכה כבר להשלים את הליך סקר הקרקעות וכן היתה צריכה להיות כבר מוגשת הצעה עקרונית לתכנית מתאר ליישוב, אך כל זה לא קרה עדיין. רצוני לשאול מדוע קיום ההסכם מתעכב? מה הצפי לסיום סקר הקרקעות?". 

בראיון ל"חדשות כיפה", אמר בן גביר: "לצערי כבר כשחתמו על ההסכם אמרתי בצורה הכי מפורשת: 'מישהו כן משקר, עובד על הציבור, מישהו כאן הולך לרמות בגדול', וזאת ממשלת ישראל. הממשלה הזאת ובני גנץ בתוכה, לדעתי, לא מתכוונים לקיים את ההסכם. לא סקר קרקעות ולא שום דבר ממה שהתחייבו". 

"פעם אחר פעם אני אומר שאסור לחתום איתם על הסכמים משום שהם בסופו של דבר, המניע שלהם, זה לפגוע בעם ישראל. אני קורא כאן לחבריי יוסי דגן, דניאלה וייס וחברים אחרים שיש להם זכויות כל כך עצומות בהתיישבות, והם עושים דברים טובים למען עם ישראל - אל תאמינו לממשלה הזאת, ממשלת מנסר עבאס. אם הייתם בדואים הייתם מקבלים הכול. אבל אתם יהודים".

בימים האחרונים הגשת שאילתה בנושא לשר הביטחון. מה תהיה תשובתו? 

"נחכה ונשמע. נקווה שהשאילתה יהיה בה כדי ללחוץ וכדי לגרום לכך שהשר יוציא לפועל את ההתחייבויות שלו, אבל התחושה שלי היא, שמה היה הוא שיהיה וששר הביטחון דואג לפגישות עם אבו מאזן ולערבים. לדבר אחד הוא לא דואג - ליהודים ביהודה ושומרון". 

היישוב אביתר

היישוב אביתר צילום: דוברות אביתר

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן