נחתם הצו שיביא להוזלה של 40% במחירי הטלפון הנייח

18 שנים בהם לא עודכנו התעריפים, שר האוצר ליברמן חתם על צו הפחתת תעריף הטלפון הביתי ברשת בזק. המהלך צפוי להביא לחסכון של הציבור בשווי 400 מיליון שקל בשנה. ליברמן: "מדובר בצעד שיטיב בעיקר עם אוכלוסיית הגיל השלישי"

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 30/12/21 09:23 כו בטבת התשפב

נחתם הצו שיביא להוזלה של 40% במחירי הטלפון הנייח
טלפון נייח, צילום: shutterstock

לאחר ההודעה של משרד התקשורתשר האוצר חתם אמש (ד') על צו שיפחית את תעריפי שירות הטלפון הביתי ברשת בזק. המהלך צפוי להוזיל את התעריפים לצרכן בכ- 40%, לחסוך לציבור כ-400 מיליון שקל בשנה ולהוריד את התשלום החודשי של מנויי הטלפון מ-50-60 ש"ח בממוצע ל-30-40 ש"ח. מדובר בחסכון שנתי ממוצע של מאות שקלים למשק בית ובעיקר לאוכלוסיית הגיל השלישי שעושים שימוש מוגבר בטלפון הביתי.

כיום, תעריפי בזק הם תעריפים קבועים העומדים על 49.5 ש"ח דמי שימוש, שיחה לנייח על 6 אג' לדקה ולנייד 11 אג' לדקה (ללא מע"מ). תהליך ההפחתה יקרה בשני שלבים: בשלב הראשון התשלום החודשי הקבוע יופחת ל- 35 ש"ח (כולל מע"מ) ותעריפי דקות השיחה לא ישתנו. בשלב השני התשלום הקבוע יעמוד על  24.36 כולל מע"מ (20.82 ש"ח ללא מע"מ), ותעריפי השיחות ישתנו כך – שיחה לנייח 1.4 אג' לדקה ולנייד 7.4 אג' לדקה (ללא מע"מ). תעריפים אלו יקבעו כמחירי מקסימום לצרכן. השלב הראשון יחל ביום 1 באפריל 2022, והשלב השני יחל ביום 1 ביולי 2023.

ההפחתה מגיעה בעקבות הצורך לעדכון המנגנון והתאמתו לתנאי השוק התחרותי של היום בענף התקשורת. שר האוצר, אביגדור ליברמן: "לאחר 18 שנים בהם לא עודכנו התעריפים, אנחנו מוזילים את התעריפים לצרכן בכ- 40%, וחוסכים לציבור הישראלי כ-400 מיליון שקל בשנה. מדובר בצעד שיטיב בעיקר עם אוכלוסיית הגיל השלישי ושמצטרף לשורת צעדים שהעברנו בחודשים האחרונים כמו העלאת קצבת השלמה הכנסה, הורדת דמי הניהול לחוסכים פנסיונים ועוד".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן