בהלת האומיקרון: 623 מאומתים חדשים, מחר ינחתו התרופות החדשות

זן האומיקרון ממשיך להתפשט בישראל ומשרד הבריאות הודיע כי נמצאו היום 623 מאומתים חדשים. מחר צפויה לנחות בישראל התרופה של פייזר נגד הנגיף. הבוקר עודכנו ההנחיות ובוטלה חובת הבידוד עבור נחשפים לאומיקרון

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 28/12/21 21:11 כד בטבת התשפב

בהלת האומיקרון: 623 מאומתים חדשים, מחר ינחתו התרופות החדשות
קבינט הקורונה, צילום: Emil Salman/POOL

התפשטות האומיקרון בישראל: משרד הבריאות מודיע היום (ג') על המשך התפשטותו של הזן. עד כה זוהו בישראל 1,741 מאומתים, מתוכם 1,004 שבו מחו"ל. נכון להיום ישנם 8 מאושפזים מאומתים לאומיקרון: 4 במצב קל, 2 במצב בינוני, ועוד אחד במצב קשה ואחד קריטי.  נפטרת אחת בת 84 חשודה לאומיקרון.

הבוקר הוחלט על עדכון ההנחיות ובין השאר הוחלט כי מחוסנים שבאו במגע עם מאומת לנגיף הקורונה (ללא הבחנה בין הווריאנטים), יידרשו לבצע בדיקת קורונה וישהו בבידוד רק עד לקבלת תוצאת הבדיקה. בעשרת הימים שלאחר מכן, יימנעו אותם אנשים מהימצאות במקומות הומי אדם לצרכי בילוי ופנאי, וממגע עם אוכלוסיות בסיכון גבוה. לעומת זאת, אנשים שאינם מחוסנים ובאו במגע עם מאומת לנגיף הקורונה (ללא הבחנה בין הווריאנטים) יחויבו בבידוד שאורכו שבעה ימים, וביצוע בדיקות בתחילת הבידוד וביום השביעי שתוצאותיהן שליליות כתנאי לסיומו.

מחר מתוכננות להגיע ארצה התרופות של פייזר, פאקסלוביד (Paxlovid), תרופה האנטי-ויראלית לטיפול בקורונה. פאקסלוביד היא תרופה אנטי-ויראלית הניתנת בטבליות, ומיועדת להינתן לחולי קורונה עם תסמינים קלים עד בינוניים, הנמצאים בסיכון גבוה לסיבוכי הקורונה.

פייזר בישרה על התרופה בתחילת החודש שעבר. ראש הממשלה נפתלי בנט אמר לאחר הפרסום בנובמבר: "יתכן שישנה בשורה טובה בדמות תרופה לטיפול בקורונה. כבר בסוף השבוע ביקשתי מהמערכת אצלנו ללמוד לעומק את נושא התרופה החדשה, ולבדוק רכש עבור מדינת ישראל".

אתמול (ב') הודיע מנהל רשות המסים, ערן יעקב, על החלטתו לאפשר ארכה של שלושה חודשים, עד ל-31 במרץ 2022, לבצע הסדר מיוחד של פריסת תשלומים, ללא ריבית, להחזרת המענקים למי שביקשו וקיבלו מענקי סיוע לתקופת הקורונה ולא עמדו בתנאים שנקבעו בחוק. ההחלטה התקבלה בעקבות ההיענות הגבוהה להסדר שמציעה הרשות ולאור העלייה בנתוני התחלואה ופניות שהתקבלו בעניין. 


(בנו של בנט מתחסן)