בנט: "לא מאמין בקנסות על אנשים שלא התחסנו"

ראש הממשלה נפתלי בנט התראיין הבוקר והתייחס לפינוי חומש, "הישיבה עכשיו לא פונתה" | רע"מ סוחטים אתכם? "ביבי סלל את הדרך" | על חאן אל אחמר: "מנסים לגבש איזשהו מהלך" | על האומיקרון: "אנחנו בדרך להדבקה בהיקף שלא ראינו"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 28/12/21 08:08 כד בטבת התשפב

בנט: "לא מאמין בקנסות על אנשים שלא התחסנו"
בנט, צילום: חיים צח, לע"מ

ראש הממשלה נפתלי בנט התראיין הבוקר (ג') לתוכנית "הבוקר הזה" ב'כאן' רשת ב', והתייחס לתחלואת הקורונה: "אני לא מאמין בלהטיל קנסות על אנשים שלא התחסנו". המטרה שלי מתחילת המגפה זה להימנע ככל האפשר מסגרים, חטפתי לא מעט ביקורת בגל הדלתא. אמרו לי שהעובדה שאני לא מטיל מגבלות רוחביות זו שגיאה ועמדתי בלחץ הזה. אני לא פוחד לעשות את מה שנכון. פה אני לא יודע מה יילד יום. אנחנו בכל מקרה נהיה במצב מאוד מאתגר מבחינת יכולת הספיקה של בתי החולים.

בנט נשאל על נסיעתם של גילת וילדיו לחו"ל ואמר, "משפחת בנט פועלת לחלוטין על פי הכללים. עושים פה עוול לגילת. גילת בנט ומשפחת בנט פעלו בדיוק על פי אותם כללים שחלים על משפחת לוי בראשון לציון, ועל משפחת כהן במודיעין מכבים-רעות, אנחנו כפופים לאותם חוקים". גילת בנט ומשפחת בנט פעלו בדיוק על פי אותם כללים שחלים על משפחת לוי בראשון לציון, ועל משפחת כהן במודיעין מכבים-רעות, אנחנו כפופים לאותם חוקים".

בנט על הטיסה לקריביים: "עושים עוול לגילת"

על הקונסוליה הפלשתינית בירושלים אמר, "אני הבהרתי בצורה מאוד חדה אבל לא בצורה עימותית שלישראל יש בירה, קוראים לה ירושלים, היא רק הבירה של מדינת ישראל. היא לא הבירה של עוד מדינה. לכן אין מקום לקונסוליה פלסטינית בירושלים. יש שתי גישות - יש גישה של קודמינו, של הליכודניקים, ובזמן האחרון זה לא הליכוד שהיה פעם, הגישה שעקצנית, שמחפשת לריב. הגישה שלי היא גישה שקטה יותר, שמחפשת להביא תוצאה ואני מעדיף את התוצאה ולכן הדברים נאמרים".

"לא זוכר שסמוטריץ' עשה עניין מהפינוי בחומש"

על העימותים עם סיעת רע"מ אמר ראש הממשלה: "זאת ממשלה מאוד מורכבת. יש פה שמונה מפלגות בקואליציה, מפלגות משמאל, מימין, יהודים, ערבים, זה מורכב. אבל דווקא כאדם שישב בהרבה ממשלות, שהייתי שר ביטחון, ושר כלכלה, ושר חינוך, ראיתי ממשלות - בלי תחרות זאת הממשלה הכי אפקטיבית שהייתי בה. אני לא בטוח שאני אובייקטיבי. 

מנסור עבאס ובנט

מנסור עבאס ובנט צילום: יונתן סינדל פלאש 90

ביבי סלל את הדרך לשיתוף הפעולה עם רע"מ. הרי הוא נפגש אין ספור פעמים עם מנסור עבאס. מנסור עבאס עושה פה מהלך חסר תקדים, אמיץ מאוד וקשה מאוד - הוא מכיר במדינת ישראל כמדינה יהודית".

על הפינוי בחומש והשארתו של חאן אל אחמר אמר בנט: "הישיבה פונתה מספר פעמים במשך השנים, נדמה לי בפעם האחרונה בממשלת נתניהו-סמוטריץ' כשהייתי באופוזיציה. אני לא זוכר שסמוטריץ' עשה מזה עניין, אבל הישיבה עכשיו לא פונתה. "אני נמצא בדיאלוג גם עם שר הביטחון, שאני חושב שהוא עושה עבודה חשובה מאוד בהרגעת השטח, ואני מכאן קורא לכולם לקרר ולהרגיע. על ח'אן אל אחמר אמר: "אנחנו כרגע גם בתחום הזה פועלים בצורה שקטה מנסים לגבש איזשהו מהלך".