צה"ל מגייס מילואימניקים ליחידה המובחרת בעזרת הודעות וואטסאפ

אפשר להירגע: הודעות שהופצו בקבוצות מילואים רבות וקראו ללוחמים להצטרף ליחידת המילואים החדשה "דבורה", נחשדו כזיוף מטעם ארגוני טרור או קבוצות האקרים. בצה"ל מבהירים כי מדובר בהודעה אותנטית אך בתזמון שגוי

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 26/11/21 08:18 כב בכסלו התשפב

צה"ל מגייס מילואימניקים ליחידה המובחרת בעזרת הודעות וואטסאפ
מודעת הגיוס ליחידה המיוחדת, צילום: דובר צה"ל

בימים האחרונים קיבלו מאות ישראלים הודעה בקבוצות הוואטסאפ והטלגרם של יחידות המילואים שלהם,  שמספרת על יחידה חדשה שמגייסת אליה לוחמים. המילואימניקים שהופתעו מהפנייה הלא שגרתית של צה"ל, חששו תחילה שמדובר בהודעה מזויפת שנוצרה על ידי ארגוני טרור או קבוצות האקרים. מבדיקה של חדשות כיפה, נראה כי אפשר להירגע, מדובר בהודעה אותנטית של צה"ל אבל בתזמון לא מדויק.

"מדובר ביחידת התערבות מרחבית, כשירה, זמינה וזריזה המספקת מענה הגנתי לחימתי כנגד כוחות אויב במרחב חזית לבנון", נכתב בהודעה שהופצה, אך לא צויין באיזה יחידה מדובר. "לוחמים במילואים, בעלי מוטיבציה גבוהה וכושר גופני טוב, אשר מתגוררים בקו חיפה וצפונה ומעוניינים להצטרף", המשיכה הפנייה והזמינה את המילואימניקים למלא את פרטיהם האישים, בלא פחות מטופס גוגל דוקס פשוט וללא כל סימן זיהוי צה"לי, דבר שהגביר את החשדנות והספקות לגבי מהימנות ההודעה. 

טופס בקשת ההצטרפות ליחידת "דבורה",

טופס בקשת ההצטרפות ליחידת "דבורה", צילום: חדשות כיפה

כעת מבקשים בצה"ל להבהיר כי מדובר בטופס שהפיצו מפקדי יחידת "דבורה", יחידת מילואים חדשה, באישור צה״ל ובתיאום עם אגף ביטחון מידע, ומדגישים כי הגיוס ליחידה הסתיים לפני מספר חודשים, והיחידה קיימה מספר אימוני הקמה ולכן הקריאה להצטרפות אליה כבר לא רלוונטי. 

אז מה היא בכלל יחידת "דבורה"? מדובר ביחידה המורכבת מאנשי מילואים יוצאי יחידות חי"ר ויחידות מיוחדות שגרים בגזרת הצפון וגבול לבנון. לוחמי היחידה חיים ונושמים את הקרקע, מכירים אותה בצורה הטובה ביותר, בעלי כשירות גבוהה, אמצעים מתקדמים ויכולת להגיב בזמן קצר לכל אירוע ביטחוני, וזאת הסיבה המרכזית להקמת היחידה. ניתן לומר כי "דבורה" משמשת כמקבילה הצפונית של יחידת לוט"ר אילת. בצה"ל אומרים כי לוחמי היחידה אותרו במיוחד, עברו ראיונות ומיונים ויעברו אימונים ייחודיים ואיכותיים המותאמים למשימתם.

במהלך היום יום, "דבורה" תהיה בקשר ישיר עם מפקדי החטיבות המרחביות באוגדה 91 ובמקביל עם הרבש״צים והקב״טים של היישובים.

לוחמי "דבורה" במהלך אימון ההקמה

לוחמי "דבורה" במהלך אימון ההקמה צילום: דובר צה"ל