התכנית הממשלתית לחיזוק הגולן: הכפלת האוכלוסייה עד שנת 2026

במשרד הבינוי והשיכון עובדים על קידום החלטת ממשלה אשר במסגרתה תוכפל אוכלוסיית המועצה האזורית רמת הגולן והעיר קצרין, כך שעד 2026 ישווקו באזור כ-7,000 יחידות דיור נוספות. השר זאב אלקין: "חבל ארץ אסטרטגי וחשוב מאוד" | ב-2018 תוכננה תכנית דומה

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 10/10/21 20:05 ד בחשון התשפב

התכנית הממשלתית לחיזוק הגולן: הכפלת האוכלוסייה עד שנת 2026
צפון הגולן, צילום: Michael Giladi/Flash90

בימים אלה עובדים במשרד הבינוי והשיכון על קידום החלטת ממשלה אשר במסגרתה תוכפל אוכלוסיית המועצה האזורית רמת הגולן והעיר קצרין כך שעד לשנת 2026 ישווקו באזור  כ-7,000 יחידות דיור נוספות. כיום במועצה אזורית רמת הגולן מתגוררים כ-4,200 משפפחות, ובמועצה המקומית קצרין כ-3,000.

על פי התכנית, כ-4,000 יחידות דיור ישווקו בשנים הקרובות ביישובים הכפריים במועצה האזורית גולן, ואוכלוסיית רמת הגולן ביישובים הכפריים תוכפל ל-8,400 בתי אב זאת במטרה לחזק ולפתח את היישובים הקיימים באזור. סך התקציב שיוקצה לצורך התכנית המדוברת, יקבע בתום הליך תיאום בין משרדי הממשלה.

במשרד השיכון מדגישים כי במסגרת ההחלטה משרד הבינוי והשיכון מקדם סל הטבות תומכות אכלוס ליישובים בהם ישווקו יח"ד החדשות, כגון: שיקום תשתיות ביישוב הוותיק, יועבר תקציב עבור הקמה, שיפוץ והרחבה של מוסדות ציבור, על פי סקר צרכים שיבוצע. בנוסף המשרד יציע ליווי קהילתי ליישוב ויסייע בתכנון במטרה להאצת שיווקים באזור. 

במקביל, המועצה המקומית קצרין בדרך ל-6,000 בתי אב. המשרד מקדם את פיתוחה של בירת הגולן ועובד על הכנת החלטת ממשלה במסגרתה תוכפל אוכלוסיית קצרין וישווקו בה כ-3,000 יח"ד נוספות בארבע השנים הקרובות. בתחילת שנת 2022 מתועדות לצאת לשיווק כ- 1,500 יח"ד ראשונות. בנוסף, לפי התכנית, יעניקו משרד הבינוי והשיכון ומשרדי ממשלה נוספים, תקציבים עבור פיתוחה וקידומה של המועצה המקומית.

שר הבינוי והשיכון זאב אלקין אמר היום: "רמת הגולן לאורכה ולרוחבה היא חבל ארץ אסטרטגי וחשוב מאוד במעלתו. התכנית להכפלת האוכלוסייה תחזק את רמת הגולן לצד שדרוג ובניית תשתיות הנחוצות לפיתוחם של היישובים. בזמן שבצידו הסורי של הגבול אנו מונעים התבססות של איראן וארגוני טרור, בצידו הישראלי אנו נמשיך, נעמיק, נרחיב ואף נכפיל את ההתיישבות".

"נטו גולן" - התכנית להכפיל את מספר התושבים ברמת הגולן משנת 2018

ביוני 2018 סיעת כולנו ביקשה להכפיל את מספר התושבים ברמת הגולן ל-100 אלף בתוך כעשר שנים, במסגרת תכנית רחבה להשקעה באזור. לצורך כך הוקם צוות בין משרדי שכלל את משרדי האוצר, השיכון, הכלכלה, התחבורה ומשרד ראש הממשלה. 

"נטו גולן" אמורה היתה לכלול הטבות מס משמעותיות וכן הטבות ברכישת קרקעות באזור. נוסף לכך היתה כוונה להרחיב את מערכת הכבישים בגולן, להקים קו רכבת מהיר לצפון ולמרכז ולשדרג את התחבורה הציבורית. בנוסף, תוכן להגדיר את התעסוקה בעיר קצרין כעבודה מועדפת, להקים פארק ספארי, להגדיל את מספר הכיתות והמורים, להרחיב את התשתית התיירותית ולבצע פינוי נרחב של שטחי מוקשים.

סגן השר דאז, מייקל אורן, שיזם את התכנית, הסביר כבר אז: "אנו יושבים ברמה מעל ל-50 שנים ומתגוררים שם רק כ-22 אלף אזרחי ישראל . היא חלק בלתי נפרד מצביונה של מדינת ישראל ועלינו לפתח את האזור. ההחמצה ברמה איננה רק דמוגרפית וערכית אלא גם סכנה ביטחונית".

"איראן פועלת להחליף את האוכלוסייה הסונית עם כוחות שיעים ולהתבסס צבאית בסוריה כדי להפוך את הגולן לקו עימות עם ישראל. יש לנו חלון הזדמנויות שחשוב לנצלו – הנוכחות שלנו שם חיונית לביטחונם של מדינת ישראל, המזרח התיכון והעולם".

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן