האומיקרון מתפשט בנט הנחה: להתחיל להיערך למקרה של גל שישי

ראש הממשלה קיים התייעצות טלפונית בהשתתפות שר הבריאות, והנחה: להדק מיידית את ההגנה על המבוגרים, לקיים הערכת מצב בעניין מלאי הציוד בישראל ולהיערך לגל שישי | 20 קשישים ועוד 5 עובדים אומתו לנגיף בבית אבות - חשד שנדבקו באומיקרון

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 25/12/21 19:55 כא בטבת התשפב

בנט הנחה: להתחיל להיערך למקרה של גל שישי
מחלקת קורונה בבית החולים שערי צדק, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

משרד הבריאות עדכן עם צאת השבת את נתוני תחלואת הקורונה בישראל. ביממה האחרונה אומתו לנגיף 1,775 בני אדם. אחוז הנבדקים החיוביים עומד על 1.82%, מתוך 99,032 נבדקים לגילוי הנגיף אתמול. מקדם ההדבקה ממשיך לטפס ועומד על 1.4.

בבתי החולים מאושפזים 90 חולים במצב קשה,41 מהמאושפזים במצב קריטי, 34 מונשמים ו-15 מחוברים למכונת האקמו. מפרוץ המגפה בישראל מתו 8,241 בני אדם מקורונה ומסיבוכיה, שישה בשבוע האחרון. נכון לשבת, 4,190,768 בני אדם התחסנו בשלוש מנות, 5,875,960 מתחסנים מנה שנייה ו-6,501,079 מתחסנים מנה ראשונה.

היום, זוהו 591 מאומתים חדשים לווריאנט האומיקרון. עד הערב זוהו בישראל 1,118 מאומתים לזן, מתוכם 723 שבו מחו"ל. קיים חשד גבוה לעוד 861 מקרים של חשיפה לאומיקרון שעדיין לא התקבלו תוצאות הריצוף. 

בשלב זה, מי שנחשף (כולל מחוסנים/מחלימים) למאומת לאומיקרון או למי שהוגדר ב"חשד גבוה" -  צריכים לבצע בדיקת PCR ולהיכנס לבידוד למשך 14 יום עם אפשרות לקיצור בידוד ביום השביעי לאחר תוצאת בדיקת PCR שלילית.

ראש הממשלה נפתלי בנט, קיים הערב התייעצות טלפונית בעניין זן האומיקרון, בהשתתפות שר הבריאות ניצן הורוביץ, בכירי משרדו וגורמי מקצוע נוספים. ראש הממשלה הנחה:

  1. להדק באופן מיידי את ההגנה על האוכלוסייה המבוגרת, בדגש על פרויקט מגן אבות. בהתאם, יתבצעו בדיקות מהירות בכניסה לבתי האבות והדיור המוגן בישראל, גם למחוסנים.
  2. לקיים הערכת מצב בעניין מלאי הציוד בישראל, ולהיערך כבר למקרה של גל שישי, למקרה שיתרחש.
  3. לקדם רכש של 50 מיליון ערכות אנטיגן נוספות.

ב"חדשות 12" פורסם הערב כי 25 בני אדם נמצאו חיוביים לקורונה בבית אבות בסביון. 20 מהנדבקים קשישים והיתר, חמישה, עובדים במקום - מקור ההדבקה לא ידוע. על פי הדיווח, ישנו חשד גבוה שהם נדבקו בווריאנט אומיקרון. כל הנדבקים במצב קל ולא נזקקו לאשפוז ומחר ייבדקו כל הדיירים והעובדים במקום.

לנוכח חדירת נגיף האומיקרון לבתי האבות, עמותת מגיני בתי האבות, חוזרת ומפצירה בממשלה לממן בדיקות מהירות לכל באי שערי המוסדות הגריאטרים; עובדים ומבקרים כאחד. בנוסף הם מבקשים להימנע מצמצום ביקורי המשפחות על מנת לשמור על חוסנם הנפשי של הדיירים.

התו הירוק והתו הסגול בקניונים: אושרו ההגבלות החדשות

מעט לפני כניסת השבת, במטרה לבלום את המשך התפשטות האומיקרון בישראל, אישרו חברי קבינט הקורונה, במשאל טלפוני, את מתווה הפעילות בקניונים ובמתחמי המסחר, כפי שהציג המטה לביטחון לאומי (מל"ל), בתיאום עם משרד הבריאות, בדיון הקבינט האחרון. התקנות ייכנסו לתוקפן מחר בחצות הלילה, בין יום ראשון ליום שני, בכפוף לאישור ועדת החוקה של הכנסת.

  • קניונים יפעלו במתכונת של תו סגול, על פי יחס תפוסה של 1:15 (אדם אחד בכל 15 מטרים).
  • כניסה לחנויות ששטחן עולה על 100 מ"ר תתאפשר בכפוף להצגת תו ירוק, הן במתחמים פתוחים והן בקניונים ובמתחמי קניות סגורים. חובת התו הירוק תחול גם על העובדים בחנויות אלו.
  • דוכני המזון בקניונים יתנו שירות ללקוחות בכפוף להצגת תו ירוק, ולא תתאפשר בהם ישיבה אלא איסוף עצמי בלבד.
  • כניסה למסעדות הממוקמות בתוך קניון תתאפשר בכפוף להצגת תו ירוק, בהתאם למתכונת הנהוגה כיום במסעדות.

התו הירוק

התו הירוק בקניונים ובמתחמי המסחר לא יחול על מקומות המספקים שירותים חיוניים, כמפורט: חנות למכירת מוצרי היגיינה (פארם), חנות אופטיקה, חנות למכירת עזרים רפואיים, מרכול, מכולת או סופרמרקט. במקומות אלו תימשך המתכונת הנהוגה כיום (תו סגול ביחס תפוסה של 1:7).


(ראש הממשלה בנט על חיסון הילדים)