פרופסור ערן סגל: "אולי האומיקרון יוריד את הסיכוי לחלות קשה בווריאנטים אחרים"

המומחה ממכון ויצמן התייחס לגל הקורונה החמישי בישראל, ואמר שהאומיקרון יוביל אותנו לשיאי תחלואה חדשים, "מעריך שתוך שבועיים-שלושה". סגל אמר כי הדבר המשמעותי ביותר זה החיסונים: "יותר ויותר אנשים מתרחקים משתי המנות שקיבלו"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 23/12/21 20:08 יט בטבת התשפב

פרופסור ערן סגל: "אולי האומיקרון יוריד את הסיכוי לחלות קשה בווריאנטים אחרים"
בדיקת קורונה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

פרופסור ערן סגל ממכון ויצמן המייעץ לקבינט הקורונה, התייחס היום בראיון ב-103FM לווריאנט האומיקרון ולגל החמישי של נגיף הקורונה בישראל שצפוי לשבור שיאי תחלואה. 

עם פרוץ הקורונה בישראל, סגל פיתח יחד עם עמיתיו במכון ויצמן מודל המנבא את מספר החולים הקשים על בסיס קצב התחלואה בנגיף. גל התחלואה החדש צפי לשבור את שיא המאומתים היומי מהגלים הקודמים, שעמד על 10,000 חולים ביום: "אנחנו עלולים לשבור את השיא הזה די מהר, מעריך שתוך שבועיים-שלושה". לכן, אמר סגל, "נדרשת מידה גדולה של זהירות".

על ההגבלות שהחילה הממשלה על נמל התעופה בן גוריון, אמר סגל: "הפעולות שננקטו בנתב"ג בשלבים הראשונים של גל האומקירון קנו לנו זמן יקר. למדנו מהעולם מה קורה, והעובדה למשל שהאומיקרון פחות אלים. זה היה חשוב".

על האפשרות להגבלות נוספות אמר: "להגבלות התקהלות תהיה השפעה יחסית נמוכה בהורדת מקדם ההדבקה כי מיעוט המגעים נמצא בהתקהלויות הגדולות. הדבר משמעותי ביותר זה החיסונים. כאן ראינו דעיכה ברמת החיסוניות של כלל המדינה כי יותר ויותר אנשים מתרחקים משתי המנות שקיבלו, ולא לוקחים את הבוסטר. הוכח בגלים הקודמים שהחיסונים הם ההכנה הכי טובה להתמודדות עם הגל החדש".

סגל הציג גם תרחיש חיובי להמשך: "יש תרחיש בו וריאנט האומיקרון יהיה דבר שיעזור בהמשך התפתחות המגפה. יש היתכנות לכך שהרבה אנשים יידבקו באומיקרון ושהוא גם יגן מהדבקה ואולי גם יוריד את הסיכוי לחלות קשה בווריאנטים אחרים שיגיעו. יש לזה היתכנות, זה כמובן התרחיש האופטימי ביותר".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן