עידית סילמן: "אתה נכנס למגדל של בית מלון ליולדות וליד שוכבים אנשים בצפיפות"

הבוקר קיימה הוועדה ישיבת מעקב לחוק ההתחשבנות בין בתי חולים לקופות חולים לשנים 2021 עד 2025. יו"ר הוועדה עידית סילמן: "מיטות בריאות הנפש מקבלות 0.85 לעומת יולדות שמקבלת 1", מנכ"ל בית החולים הדסה: "אם לא נשמור רופאים הם יעברו למדינת תל אביב"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/12/21 15:22 יז בטבת התשפב

עידית סילמן: "אתה נכנס למגדל של בית מלון ליולדות וליד שוכבים אנשים בצפיפות"
עידית סילמן, צילום: Sraya Diamant/Flash90

היום (ג') קיימה ועדת הבריאות ישיבת מעקב לחוק ההתחשבנות בין בתי חולים לקופות חולים לשנים 2021 עד 2025, התשפ"א-2021 - סעיף 9 לחוק (תשלום חודשי קבוע לבתי חולים ציבוריים כללים).
 
רועי רייכר, נציג משרד האוצר, אמר: "מטרת התקנות היא כפולה, הראשונה זה לייצר ודאות בתחילת השנה לכל בית חולים, כמה תקציב צפוי להיות לו. השנייה היא שבתוך התקנות יש תוספת תקציב שמתווה בעיקר לבתי החולים העצמאים ושל קופת החולים הכללית. התקנות האלו מיטיבות בצורה משמעותית מבחינה תקציבית לקופת חולים הכללית. מי שיצטרך לשלוח דיווחים זה רק אלו שחורגים כדי לוודא שהחריגה לא נמשכת. אין חשב מלווה לבית החולים שחורג מתקציבו".
 
יו"ר הוועדה ח"כ עידית סילמן, הגיבה: "אני חושבת שנכון שבראשי המערכות גם יעמדו אנשים שהם אנשי רפואה, מי שמסתכל על המערכת הזו בעיינים הנכונות זה הם. לא הגיוני שבן אדם שמתעסק בחמלה וחסד כל חייו צריך להפוך לבן אדם עם שיקולים כלכליים. אני מברכת על המודל הזה ואני חושבת שזה צעד משמעותי כדי להסדיר את המערכת הזו".

"יש הרבה מיטות שאנחנו יודעים שנמצאים בתוך מערכת הבריאות שהן מיטות שעדיין לא מתוקננות. מיטות בריאות הנפש מקבלות 0.85 לעומת יולדות שמקבלת 1. לא משנה היכן את יולדת היום ביחס לכל שאר בית החולים את מקבלת VIP. הראייה הזאת מראה לנו מה אנחנו שמים בפרונט כאנשים שמנהלים את המדינה והמערכת. אני אקיים על זה דיון מיוחד. זו הזיה מבחינתי. אתה נכנס למגדל של בית מלון ליולדות וליד שוכבים אנשים שבצפיפות מלאה", הוסיפה.
 
פרופ' יורם וייס, מנכ"ל בית החולים הדסה, הגיב לדבריה של סילמן ואמר: "שערי צדק וגם הדסה רואים בחיוב את מודל התקצוב ששם את בתי החולים בקו אחד. מה שחסר במודל הם הצורה והזרמת המשאבים שתאפשר לנו את הפעילות שאנחנו עושים. משרד הבריאות ניסה לתקוף בתקציב האחרון את הנושא של רפואה פרטית המאפשר לנו לשמור קבוצה של רופאים מובילים שנמצאים בירושלים. אם לא נשמור אותם הם יעברו למדינת תל אביב. לבית החולים שלנו יהיה כתוצאה מכך נזק של 80 מיליון שקלים שהולכים לגירעון. אנחנו לא נוכל להמשיך לקחת כסף של תורמים ולממן בו משכורות של רופאים ולא נוכל להמשיך להזניח תשתית של יותר מעשרה מיליארד שקל של בית החולים".


(עידית סילמן עונה לסמנכ"ל מד"א בעניין כוננים)