פרויקטור הקורונה: "אנחנו הולכים לקראת גל שלא ראינו בעבר"

פרופסור סלמן זרקא מוטרד מקצב ההתפשטות של זן האומיקרון, ושמח על סגירת השמיים בשלב מוקדם, "אם מסתכלים על אירופה, מבינים שאנחנו ברווח של שבועיים מקסימום שלושה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/12/21 08:45 טז בטבת התשפב

פרויקטור הקורונה: "אנחנו הולכים לקראת גל שלא ראינו בעבר"
סלמן זרקא, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

ראש הממשלה נפתלי בנט ערך אמש (א') מסיבת עיתונאים והבהיר כי ההחלטה לסגור את ישראל לתיירים וההכרזה על מדינות אדומות, הייתה "החלטה חשובה, אמיצה, שקנתה לכולנו זמן יקר". לדברים האלו מצטרף גם פרויקטור הקורונה, פרופסור סלמן זרקא, שאומר כי העובדה שיש רק כמה מאות נדבקים בווריאנט החדש, היא תוצאה של התגובה המהירה למצב החדש. 

בראיון שהעניק לעיתון ישראל היום, מזהיר זרקא כי "נראה שבתוך שבועיים נהיה פה עם אלפים של חולים, אנחנו הולכים לקראת גל שלא ראינו בעבר, המספרים יותר גבוהים. "הדלתא היה גל מאוד מידבק, ואילו האומיקרון מידבק פי שניים עד ארבעה לעומתו. אנחנו מוטרדים מאוד מגל האומיקרון, שכבר התחיל", הוסיף,  "אם מסתכלים על אירופה, מבינים שאנחנו ברווח של שבועיים מקסימום שלושה, ואנחנו מנסים לתרגם את זה ליותר מוגנות בקרב האוכלוסייה".

המדינות האדומות נכנסו לתוקף 

כמו כן, הפרויקטור הבהיר כי המוגנות הטובה ביותר היא באמצעות חיסונים."אנחנו פועלים להנגשה של קופות החולים, כך שלאף אחד לא תהיה בעיה להגיע ולהתחסן. אנחנו נשטוף את המדינה בחיסונים". במשרד הבריאות מבהירים כי בשלב זה כל אדם שנחשף לחולה מאומת לווריאנט, בין אם הוא מחוסן או מחלים, צריך לבצע בדיקת PCR לגילוי הנגיף ולהיכנס לבידוד למשך 14 יום עם אפשרות לקיצור בידוד ביום השביעי לאחר תוצאת בדיקת PCR שלילית.

המדינות האדומות

המדינות האדומות צילום: משרד הבריאות

החל מחצות אמש (א', 19.12), איחוד האמירויות, אירלנד, נורבגיה, ספרד, פינלנד, צרפת ושבדיה סווגו כמדינות אדומות. כלומר, מדינה שהיציאה אליה אסורה למעט באישור חריג, וכל החוזרים ממדינה אדומה יחויבו בבידוד מלא. 

שרי הממשלה אישרו כעת (במשאל טלפוני) את הרחבת רשימת המדינות האדומות, בהתאם להמלצת הוועדה לסיווג מדינות במשרד הבריאות שנדונה אתמול בישיבת הממשלה. בהתאם, איטליה, ארה"ב, בלגיה, גרמניה, הונגריה, מרוקו, פורטוגל, קנדה, שווייץ ותורכיה - יוגדרו כאדומות החל ממחר (ג׳), 21 בדצמבר 2021, בחצות (הלילה שבין יום ג׳ ליום ד׳), בכפוף לאישור ועדת החוקה של הכנסת.