מסע ההלוויה החל: מאות הגיעו לישיבת חומש

החל מסע ההלוויה של יהודה דימנטמן הי"ד בחומש, תלונות רבות על המשטרה שחסמה צירים ומנעה מאזרחים להשתתף בהלוויה | בצה"ל מספרים על קצה חוט בחיפוש אחרי הרוצחים

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 17/12/21 07:43 יג בטבת התשפב

מסע ההלוויה החל: מאות הגיעו לישיבת חומש
ההלוויה הבוקר, צילום: ללא

החל מסע ההלוויה של יהודה דימנטמן הי"ד, אנשי ציבור ורבנים הגיעו להלוויה, בניהם חברי הכנסת איתמר בן גביר, אורית סטרוק, שמחה רוטמן, בצלאל סמוטריץ' וניר ברקת. אזרחים רבים מדווחים כי מאות נמצאים בדרך לחומש כשהם נאלצים ללכת ברגל אחרי שנחסמו על ידי המשטרה ביציאה משבי שומרון. 

במהלך הלילה עדכנו בני משפחתו של הנרצח בפרטי ההלוויה. מסע הלוויה של יהודה דימנטמן הי"ד, ייצא הבוקר מחומש בשעה 9:00. (יציאה בהסעות ב 8:15 משבי שומרון לחומש) ההספדים לבקשת המשפחה יתקיימו בחומש. לאחר מכן תעשה עצירה במקום הרצח ומשם ימשיך מסע הלוויה לירושלים. הקבורה תעשה ב 12:00 בבית הלוויות בהר המנוחות בירושלים.

דובר צה"ל, תא"ל רן כוכב, מעדכן הבוקר (ו') על התקדמות במצוד אחרי חוליית המחבלים שבצעו את פיגוע הירי. בצה"ל הקפיצו שלושה גדודי חי"ר ליהודה ושומרון לצד כוחות מיוחדים שיסייעו לאתר את הרוצחים שמסתובבים חמושים.

דובר צה"ל: "יש קצה חוט"

כוכב אמר הבוקר בגלי צה"ל, "אנחנו נמצאים במצוד פיזי ומודיעיני. יש קצה חוט, עצרנו כמה וכמה חשודים. נשים את ידינו במוקדם או במאוחר על מי שביצע את הפיגוע אמש".

אמש התרחש פיגוע ירי קשה, כאשר רכב ישראלי שיצא מחומש לכיוון שבי שומרון ספג יריות. כוננים של מד"א הגיעו למקום וגילו שלושה פצועים, כאשר אחד מהם סבל מפצע ירי בצוואר ומצבו הוגדר אנוש, אולם לאחר מאמצי החייאה ממושכים נאלצו לקבוע את מותו של יהודה דימנטמן, בן 25, נשוי ואב לילד. תושב שבי שומרון, תלמיד ישיבת חומש שבשומרון. שני פצועים נוספים, בני 21 ו-24, במצב קל. צה"ל הקפיץ כוחות גדולים לכיוון חומש במטרה לאתר את המחבל או המחבלים שנמלטו אחרי ביצוע הירי, הכוחות סורקים את האזור.


(פיגוע ירי ליד חומש).