התגובות לפיגוע עמר בר לב: "הטרור הפלשתיני מרים ראש" | הליכוד: "במקום להסית נגד המתיישבים הממשלה חייבת להילחם במחבלים"

צעיר נרצח ושניים נפצעו בפיגוע ירי ליד חומש. סמוטריץ בתגובה: "‏אסור. פשוט אסור להיכנע לטרור. אסור להבין אותו, אסור לחפש לו הסברים", גנץ: "כוחות הביטחון ישימו את ידם על המחבלים", בנט על המחבלים: "נבוא עמם חשבון"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 16/12/21 20:11 יב בטבת התשפב

עמר בר לב: "הטרור הפלשתיני מרים ראש" | הליכוד: "במקום להסית נגד המתיישבים הממשלה חייבת להילחם במחבלים"
זירת פיגוע, אילוסטרציה, צילום: דוברות המשטרה

צעיר נרצח ושניים נוספים נפצעו באורח קל בפיגוע ירי בשומרון מוקדם יותר הערב (ה'). צה"ל הקפיץ כוחות גדולים לאזור כדי לנסות ולאתר את המחבלים שירו לעבר הרכב הישראלי, והפצועים במצב קל פונו לבית החולים מאיר כאשר הם סובלים משברי זכוכיות. 

ראש הממשלה, נפתלי בנט, קיבל עדכון על הפיגוע ומסר: "יחד עם כל עם ישראל, אני שולח תנחומים מעומק הלב למשפחתו של הנרצח בפיגוע הקשה שאירע הערב בשומרון, ומאחל החלמה מהירה לפצועים. כוחות הביטחון ישימו את ידם על המחבלים במהרה. אנו נבוא עמם חשבון".

מתנועת הליכוד נמסר בתגובה: "אנו שולחים תנחומים מעומק הלב למשפחתו של הנרצח בפיגוע הקשה הערב בחומש שבשומרון ומתפללים  לשלום הפצועים. במקום להסית נגד המתיישבים הממשלה הכושלת הזאת חייבת להילחם במחבלים". 

השר לביטחון פנים, עמר בר לב, שהתבטא מוקדם יותר השבוע באשר לאלימות המתנחלים, הגיב על מעשה הטרור. "פיגוע קשה ליד חומש הערב. הטרור הפלשתיני מרים שוב את ראשו המכוער. תנחומיי למשפחתו ויקיריו של בן הישיבה שנרצח והחלמה מהירה לפצועים. אֶרְדּוֹף אוֹיְבַי וְאַשִּׂיגֵם וְלֹא אָשׁוּב עַד כַּלּוֹתָם". 

יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' הגיב על האירוע הקשה, וקישר זאת לשר לביטחון פנים. "‏אסור. פשוט אסור להיכנע לטרור. אסור להבין אותו, אסור לחפש לו הסברים, ואסור לבלבל בין טוב לרע ובין אויב לאוהב כפי שעושה הממשלה הזו עד כה". עוד המשיך כי "התשובה לפיגוע הקשה בחומש חייבת להיות הקמה מחודשת של הישוב והסדרת הישיבה הפועלת במקום מאז הגירוש! "ואומר לך בדמייך חיי".

שר הביטחון בני גנץ הביע את השתתפותו בצער של משפחת הנרצח ומסר איחולי רפואה שלמה לפצועים. "כוחות הביטחון ישימו את ידם על המחבלים. אנו ממשיכים בהגברת הערנות והדריכות מול הטרור ביהודה ושומרון, וממשיכים לפעול בכל האמצעים ובכל הזירות מול ארגוני הטרור". 

"בזמן שהשר לביטחון פנים מתמקד ב'אלימות המתנחלים' דם יהודים נשפך כמים"

שרת הפנים, איילת שקד, אמרה: "הטרור הפלסטיני שוב ממחיש לנו שהמלחמה על א"י לא הסתיימה ושמתיישבי יו"ש מהווים חומת המגן של מדינת ישראל. נמשיך להכות שורשים בארץ הזאת ולבנות אותה לתפארת. כוחות הביטחון ישימו ידם על המרצחים המתועבים שטרם השלימו עם נוכחות יהודית בא"י. משתתפת בצער משפחת הנרצח ומאחלת רפואה שלמה לפצועים". 

ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, אמר בתגובה כי "ממשלת ישראל מאבדת את ההרתעה, סדרה של צעדים שוב ושוב גורמים לטרור הערבי מבית הרשות הפלשתינית להרים את קולו. אנחנו המתיישבים בשומרון ואיתנו כל עם ישראל ננצח את הטרור, אנחנו ננצח אותם. אני דורש וקורא בזמן הזה לממשלה להפוך את הדיסקט, הממשלה הזו בין אם בחרנו בה ובין אם לא היא אחראית לביטחון של כל אזרח במדינת ישראל. לא יכול להיות שפעם אחר פעם אזרחים נורים במקומות מרכזיים במדינת ישראל. אנחנו מצפים הממשלה להפוך את הדיסקט באופן מיידי, דם יהודי לא יכול להיות הפקר". 

בתגובה לפיגוע אומר ראש מועצת גוש עציון שלמה נאמן כי: "ברוכים השבים לעולם האמיתי של טובים ורעים. עולם שיש בו רוצחים ונרצחים. עולם שיש בו אכזריות לעומת אהבה. עולם שחיים בו מחריבי הארץ ובוני הארץ. בערב הקשה הזה אנחנו שולחים תנחומינו למשפחה השכולה , מאחלים החלמה לפצועים, מחזקים את מתיישבי השומרון היקרים יחד עם כלל מתיישבי יהודה ושומרון ושולחים חיבוק אחים ענק לתלמידי ישיבת חומש תיבנה ותיכונן". 

במחאת הקו האדום אומרים: "כמו זאבים שמריחים דם המחבלים מריחים את החולשה ואובדן הדרך של הממשלה וחוזרים לרצוח אותנו. רק הפלת הממשלה תחזיר את הביטחון לאזרחי ישראל". 

ראש מועצת בית אל, שי אלון, הגיב לפיגוע הערב ואמר "באופן רשמי הותר דמינו. הגיע הזמן לחומת מגן 2. כאשר האויב הפלסטיני מרים את הראש וקיני טרור פועלים  ביהודה ושומרון ובתחומי הקו הירוק, זה הזמן לפעול ולגדוע את הטרור בכל הארץ. אנו עדים לעליית מדרגה בפעילויות הטרור שמלווה במסע דה לגיטימציה כנגד ציבור המתיישבים. אני קורא לראש הממשלה נפתלי בנט להכריז עוד הלילה על חזרה לצפון השומרון ולתקן את העוול של ההתנתקות. רק ביסוס ההתיישבות היהודית היא המענה האמיתי לטרור".