פיגוע ירי בשומרון: יהודה דימנטמן נרצח ושניים נפצעו קל

שלושה תלמידי ישיבה נפצעו מירי לעברם כאשר יצאו מחומש, לאחר מאמצי החייאה ממושכים נקבע מותו של אחד מהם, נשוי ואב לילד. צה"ל במצוד נרחב אחר המחבלים שנמלטו מהמקום, בנט: "אנו נבוא עמם חשבון"

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/12/21 19:38 יב בטבת התשפב

פיגוע ירי בשומרון: יהודה דימנטמן נרצח ושניים נפצעו קל
צילום: : יאיר קהתי/TPS ודוברות מבצעי מד"א

פיגוע ירי התרחש הערב (ה'), כאשר רכב ישראלי שיצא מחומש לכיוון שבי שומרון ספג יריות. כוננים של מד"א הגיעו למקום וגילו שלושה פצועים, כאשר אחד מהם סבל מפצע ירי בצוואר ומצבו הוגדר אנוש, אולם לאחר מאמצי החייאה ממושכים נאלצו לקבוע את מותו של יהודה דימנטמן, בן 25, נשוי ואב לילד. תושב שבי שומרון, תלמיד ישיבת חומש שבשומרון. שני פצועים נוספים, בני 21 ו-24, במצב קל. צה"ל הקפיץ כוחות גדולים לכיוון חומש במטרה לאתר את המחבל או המחבלים שנמלטו אחרי ביצוע הירי, הכוחות סורקים את האזור.

יהודה דימנטמן ז"ל

יהודה דימנטמן ז"ל | צילום: באדיבות המשפחה

ממד"א נמסר כי הפצועים הגיעו לשער האחורי של היישוב שבי שומרון. חובשים ופראמדיקים של מד"א, בסיוע כוח רפואה של צה"ל, העניקו טיפול רפואי לשלושה צעירים בשנות העשרים, בהם: אחד היה במצב אנוש ופונה תוך פעולות החייאה לבית חולים בילינסון אולם מאוחר יותר נקבע מותו. 2 נוספים במצב קל משברי זכוכיות פונו לבית חולים מאיר.

חובשי רפואת חירום במד"א אריה אלטר ויוסף דסקל סיפרו: "כשהגענו למקום ראינו את הרכב בסמוך לשער האחורי של הישוב. במושב האחורי ישב צעיר בשנות ה-20 לחייו מחוסר הכרה עם פצעי ירי בגופו. בסיוע כוח רפואה של צה"ל הענקנו לו טיפול רפואי וביצענו פעולות החייאה מתקדמות וממושכות שבסופן נאלצנו לקבוע את מותו. נהג הרכב ונוסע נוסף היו בהכרה מלאה והתהלכו במקום כשהם סובלים מפציעות קלות משברי הזכוכיות. הענקנו להם טיפול רפואי מהיר בשטח ופינינו אותם לבית החולים כשמצבם מוגדר קל". 

מוקדם יותר השבוע, נפצעו ארבעה בני משפחה באורח קל מיידוי אבנים סמוך ליישוב עלי שבשומרון. צוותי מד"א פינו אותם לבית החולים הדסה הר הצופים.